3 maj 2024

Vårt pyttebadrum


 Vi har ett mycket litet badrum, Iris och jag. Men det fyller sin funktion. 

Lilla mjölbyrån från morfars barndomshem får i alla fall plats. Perfekt med alla lådor. Och så finns Iris nödvändiga toalettlåda där i hörnet. En låda som måste flyttas varje gång jag duschar.

Ni ser ju hur litet det är. Kan knappt fota härinne. Hur som helst så ligger den färdigvirkade trasmattan på golvet nu. Lite väl tam, fastän jag offrade örngotten med lite mer färg. Hm.


Inte mycket till färgrand. Kanske jag ska färga den grön?

Har invigt balkongsäsongen, ätit. fikat, läst, virkat och njutit... äntligen är våren här på riktigt. Eller vågar man säga det?

Hur som helst. Välkommen sköna maj!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ändå mattan är fin!
Ja så skönt. Nu är det vår på riktigt. Tyvärr blir väl vädret sämre i morgon. Trevlig helg! Eval8

Mamma C sa...

Den ser jättefin ut din matta som du virkat.
Vi har också ett pyttebadrum men det räcker gott till mig och gubben.
Vi får verkligen hoppas att det inte blir något mera bakslag hos er nu.
Här har vädret sakta men säkert vänt nu. Och vi ska få höga temperaturer till helgen.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Bra jobbat, jättefin matta! Du kan du, och på fri hand och allt! ♥
Kul och få se ditt badrum förresten, vad fräscht det är. Men du, jag tror nästan du har lite större badrum än mig ändå... jag har inte plats för någon byrå och inte heller någon kattlåda, dem får jag ha i annat rum. Inte så kul men vad gör man..
Men kan du inte sätta en sån där duschstång i vinkel, om du förstår vad jag menar, så du slipper flytta undan lådan varje gång? Så att du "stänger om dig" med draperiet?

Kram Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Men vilken fin badrumsmatta. Jag minns att mamma virkade och gjorde ryamattor av plastband när jag var liten. Du är så påhittig du. Ha en fin helg! Kraaam Pia

lisashus sa...

Det ser fräscht och fint ut i ditt badrum och huvudsaken är ju att allt man behöver får plats. Du har ju dessutom en byrå ändå, och så fin den är och rymmer säkert en del.
Mattan blev jättefin och passar ju till det övriga.
Själv har jag fått badrumsstress just nu, eftersom mitt badrum har fukt i en vägg (byggt -81) och måste rivas och göras om. Det blir spännande och säkert dyrt!
Ha en härlig vårhelg!
Kram
Lisa

Hannas krypin sa...

Tycker mattan passar väldigt bra i badrummet och är fin som den är. Inte behöver du väl färga den? Eller det ska du ju såklart göra om du vill. :-P

Anonym sa...

Ser inte svansen. När du gjorde din ena matta för ca nio år sen inspirerade du mig. Så nu har jag gjort flera. Du brukar göra saker som är inspirerande. Tack

Vit Hortensia sa...

Tycker din matta passar väldigt bra där i badrummet!
Vi hade sommarvärme i lördags och var ute hela dagen. Idag skulle jag måla läkten till verandan och gick ut i t-shirt och tunn jacka. Fick gå in efter fleecetröja.....och tänkte nästan ta på mig mössa också, för fy vad det blåste kallt! Men, men, den kommer tillbaka den där sommarvärmen. Vi har den absolut vackraste tiden framför oss. I alla fall tycker jag att det här är den finaste tiden på året :-)
Kramar
Birgitta