12 juni 2024

Minns ni...


 ... sandalerna jag var så lycklig över? Haha, den lyckan blev kort. När jag provgått med dem inomhus så nog sjutton åkte tårna fram över kanten. Som på alla andra som jag provat. Så dem har jag lämnat tillbaka. Nu har det gått ett tag och jag förlikade mig med tanken att de gamla närapå utslitna vandringssandalerna får tjänstgöra fullt ut ännu en sommar. 

Men så satt jag i väntrummet hos min ryggläkare en dag och bläddrade i en gammalt nummer av M-Magasin och helt plötsligt såg jag annonsen från en skobutik i Gamla stan som jag minns att jag sett en gång tidigare. Kanske rentav i samma tidning? Hursomhelst så stack ett par skor ut som såg så perfekta ut...

Inga sandaler men eftersom jag har så tunna fötter så har jag fattat att öppen tå är ett minne blott. Jag fotade av annonssidan och gick hem och sökte på nätet och... yes! De hade onlineförsäljning och modellen fanns kvar och jag beställde ett par på direkten. De kom efter tre dar och storleken var perfekt och de sitter som om de vore gjorda för mina fötter! 

Lycklig igen! De fanns även i brun/beige skinn så jag tror jag ska passa på att klicka hem ett par av dem också. Skobutiken heter Puppelina och skorna är helt i skinn och är italienska.

Tänk vad en gammal tidning i ett väntrum kan bidra till. Ibland undrar man...

Klicka här så kommer du till Puppelinas webshop. (Inget samarbete, bara tips om bra skor).

Glad onsdag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

De var faktiskt ännu finare! Eval8

Mamma C sa...

Vilken tur du hade och så fina de här med var.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilken tur du har och vilket sammanträffande! Sandalerna ser verkligen jättesköna ut.
Annars är det alltid knepigt med sommarsandaler som ska passa. Har alltid lite knepigt med skor och köper väldigt sällan. De har nästan gått sönder och samman innan jag vågar mej på ett par nya - gäller både vinter och sommarskor.
Ha en härlig vandring i dina nya sandaler!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Har precis samma problem som du med smala fötter som åker fram för långt i sandaler men har just nu 2 par Rieker som passar mig perfekt. Har tidigare konstaterat att italienska skor och stövlar av någon anledning ofta har en smalare läst och därför passar också mig väldigt bra. Ska kika in påPuppelina och se vad jag hittar :-)
Kram till dig!
Birgitta

ime sa...

Lycka är när man hittar skor som både är snygga och sköna! När jag var yngre kunde jag gå i högklackat en hel dag 😊

Villa Ryttarängen sa...

Tänk vad bra ändå. Hitta rätt sandaler från en tidning. Det är bra att läsa. Kraaaam Pia