22 mars 2017

Boktips!



Den går inte att sluta läsa när man börjat. Jag trillade över den på bibblan, den här fängslande boken jag aldrig hört talas om och som jag blev så förtjust i. Och som räckte länge, nästan 400 sidor familjehemligheter, det ni!


Familjealbumets hemligheter är en varmt humoristisk roman skriven av Isla Dewar, där vi under ett år får följa fyra generationer av en familj i Edingburgh och deras inbördes relationer. Även om det var en tjock bok så önskade jag att den varit ännu tjockare! Jag vill gärna veta hur det går för dem nu... personerna jag lärde känna och även i vissa mått kände igen mig i.

Ni känner väl till Bokbörsen, siten som är en samlingsplats för lästa böcker? En utmärkt sida om man letar efter en specifik bok. Jag sökte på Familjealbumets hemligheter och fick hela 23 träffar. Den kostade från femton kronor och uppåt! Klicka här så kommer du dit... ifall du har sån otur att att ditt bibliotek ligger för långt bort.

Undrar vad jag ska läsa nu? Har ni någon att rekommendera?


Ha en fortsatt fin vecka!

6 kommentarer:

MårsArt sa...

Tack för tipset! Ska kolla upp biblioteken här, annars Bokbörsen. Jag har läst flera böcker av Liane Moriarty. Löftet av Audrey Magee. Allt som Jojo Moyes har skrivit. Kvinnan på tåget av Paula Hawkins(finns också som film). Simma med de drunknade av Lars Mytting. Böcker av Lucy Dillon och Jenny Colgan. Detta är ett axplock av vad jag läst nu senast. Flera väntar. Kanske några böcker du kan tycka om? På fredagar sänder vår lokalradio tips om läsvärda böcker så där snappar jag upp tips.
Lycka till i sökandet!
Kram
Agneta

lisashus sa...

Tackar för både boktips och tips på site!
Jag läser dålilgt med böcker numera, men din slukade jag, kanske är denna också en sån slukare! Den tål att provas om DU säjer så och blir fängslad!
Jag skulle verkligen behöva läsa lite, men just nu är det så mycket annat som lockar, trädgård, balkong och fönstertvätt, för min del!

Här är växlande väder idag och blåsigt!
Ha det gott!
Kramar
Lisa

Eva-Lotta sa...

Den ska jag titta efter! Denna läste jag i veckan, den var mycket bra: Jag lät dig gå av Clare Mackintosh.

Vardag och flärd sa...

Tack snälla för boktips! Har inte heller hört talas om den men ska kolla på Bokbörsen, har köpt därifrån flera gånger.
Har precis läst ut Blomsterflickan av Ellinor Häggström, kan rekommendera den. Ellinor har en blogg http://ellanstradgardsblogg.blogspot.se/.
Jag tycker det är roligt att vi ger varandra boktips och speciellt sådana böcker vi inte ser i pockethyllorna i butiken.
Ha det fint!
Kramar Eva

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset, den verkar ju jättebra, och den där Bokbörsen har jag aldrig hört talas om, tackar för det med! Måste in där och kolla!
Hm, kommer inte på någon specifik bok att rekommendera, men jag kan ju tipsa dig om att det går att vinna en bok inne hos mig nu! ;-)

Kram och ha det så bra!

Anonym sa...

Jag har använt mig av Bokbörsen i många år och den är verkligen bra. Enskilda personer lägger ut böcker till försäljning där och för det mesta beskrivs också i vilket skick boken är. Har köpt många böcker som är slut på förlaget där. /Siv