20 juni 2017

Agnetas paradis


Härinne gömmer sig Agnetas paradis. Inte lätt att hitta för vem som helst. Inne bland tallar och granar ligger en storstuga, en sovstuga och en uthuslänga.


En rufsigt magisk trädgård men en härlig blandning av vilda och planterade växter. Och det växer och blommar överallt!


Från verandan på storstugan har man en fantastisk utsikt genom skogen ner mot sjön. Och inga grannar på störande avstånd.


Sovstugan syns knappt genom all växtlighet. Och överallt har Agneta små sittgrupper.


Kan det vara vackrare?


Stigen slingrar sig ner mot sjön Öjaren...


... egen brygga såklart!


Vädret var perfekt och jag bjöds på så mycket gott. Förmiddagskaffet i trädgården smakade ljuvligt! För att inte tala om lunchens kycklingsallad!


Jag är så glad över att fått uppleva ditt paradis, Agneta! Hoppas du får en fortsatt fin sommar. Och vilken tur att roligheten blev av trots min långa förkylning... som nu är nästan bra! Om någon undrar om jag är avundsjuk så är svaret... jaaaa!

Må gott alla vänner!

12 kommentarer:

Agneta Tellander sa...

Men så fint du skriver och härliga bilder dessutom. Ja visst hade vi en fantastisk dag igår😀 så roligt att ha dig här.
Sitter nu på bussen mot Stockholm. Ska träffa en vännina på lunch på Söder. Sedan barnbarnsmys ikväll. Stor kram på dig. Vi hörs. Kram🌼

Eva-Lotta sa...

Åh, vilket paradis! Klart du är avundsjuk, vem blir inte det? Skönt att du snart är bra!

Lena sa...

Vilket fantastiskt ställe! Massor av blomsterprakt och så en sjö. Kan inte bli bättre!
Skönt att din förkylning har gett sig, så, ha det så gott i sommarsolen!
Kram Lena

lisashus sa...

Klart du är avundsjuk, vem blir inte det av ett då vackert ställe och vid vattnet dessutom! Åh, så fint och jag kan tro att det smakade med både kaffe och lunch. Skönt att förkylningen börjar ge med sej! Själv känner jag tendenser till förkylning! !! Har väl aldrig varit med om att bli förkyld mitt i sommaren. Få se hur det utvecklar sej.
Önskar dej fortsatt sköna junidagar och en fin midsommar!
Kram
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Åhh vilket smultronställe. Klart man är avis på det. Vilken utsikt och så många fina blomster. Kraaam Pia

Vardag och flärd sa...

Ett paradis! Utsikten är snarlik min systers, hon bor vid Vänern. Hos henne har jag min drömplats på jorden, kanske för att jag är född där. Stigen som slingrar sig ner till vattnet och all grönska, underbart!
Ha det fint!
Kramar Eva

Rosor och ruiner sa...

Inte svårt att bli avis där inte! Vilket paradis hon har, med fina sjön och allt! Och vilken tur att du blev så pass frisk att du orkade med "roligheten".
Kram och fortsätt att njuta av sommaren!
Gunilla

annika sa...

Fantastiska ställen som finns. Måste vara underbart att ha ett sånt eget litet paradis.
Tur att du är på bättringsvägen nu. Hoppas att ni får en härlig midsommar.

Kram //annika

Vform sa...

Nej men så länge sedan jag tittade in till dig! ALLT kräver sin tid!
OCH nu fick jag titta in till 'Agneta' ... och vilken härlig miljö ... skulle gärna kopiera alltsammans om det bara gått ...
Alla dina inlägg andas en härlig atmosfär ... förutom förkylningen förstås ...
Önskar dig en fortsatt fin sommar och en skön midsommar ♥

House and Garden by Bia sa...

Åhhh så fint paradis !!....och tänk att inte se grannarna !....inte för att jag har nåt emot grannar, hihi...men visst är det skönt att ha ett tyst och stilla ställe att vara på ibland...Bakom mitt växthus har en granne satt upp en studsmatta till sina barn....och tyvärr stör det mej ibland att höra deras skratt och dunsande när man vill sitta och läsa och mysa ;))....men det är sånt man får tåla när man bor i villa område ;))...men snaaart så flyttar vi ut till torpet och där är det lite längre till grannarna. Det ser jag fram emot ;))
Trevlig Midsommar !!
Kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Nydelig sted og så koselige bilder . Klem

Blommiga Rutan sa...

Men, ojojoj, drömmen om den svenska stugan personifierad!
Vem blir inte avundsjuk på detta ställe? Helt fantastiskt!

Kramar Anncathrine