17 juni 2017

Om sommaren sköna


Hon fick allt flytta ner från väggen, min lilla prinsessängel. Här mellan Lejongapsrankorna gör hon sig mycket bättre! Lejongapsranka, en helt ny bekantskap för mig och som jag föll pladask för när jag såg dem i handelsträdgården.


Slingrar sig villigt och blommar med stora klockor. Jag hoppas de kommer att täcka in hela ytan ut mot gatan där jag vill ha insynsskydd.


Jag passade på att fota tidigt i morse för när solen går upp är det omöjligt att få några bilder alls. Knappt bättre i motljuset som råder heller. Och balkongen är så liten så jag har svårt att få några översiktsbilder som är värda namnet.


Torsångspelargonen fick flytta ut fastän jag tänkt ha den i köksfönstret i år. Jag såg att den längtade ut!

Underbara dagar har det varit fastän jag varit krasslig och missat minsta barnbarnens examen i år. Men jag har fått uppleva både studentbalsamling och studentutspring från vardagsrumsfönstren som har utsikt över Kristinegymnasiet och Läroverksparken. Första parkett med andra ord. Vilka härliga sommardagar! Roligheten i fredags har skjutits upp till måndag och är jag pigg igen!

Ha en fin helg och njut av vår fina sommar som ju ibland innehåller regn... också!

7 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Det verkar vara en mysig balkong du har....första parkett o allt, hihi...
Jaa vi har haft värme och sol i ett par dagar nu...känner mej alldeles klibbig av värmen, men man ska inte klaga för snart vänder det igen...lagom till midsommar ;(....ha en fin helg !
Kram bia

lisashus sa...

Ja, det är ljuvliga dagar nu och luften sjuder av all examensyra! Vilken lycka att ha sån utsikt! Det ser så fint ut på din balkong och den där Lejongapsrankan verkar ju jättespännande! Den kommer säkert att trivas hos dej. Fortsätt nu att krya på dej så du kan göra det där spännande som väntar! Önskar dej en skön helg från mitt prunkande torp!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Synd att du missade examen men är man sjuk så är man.
Lejongapsrankan ska jag kolla efter, gillar växter som växer bra och ramar in och täcker.
Fortsatt fin helg önskar jag dig!
Kramar Eva

Maggan sa...

Så fint du har det på Din balkong ser så mysigt ut.Lejongapsrankan var en fin blomma och det blir säkert vackert när den börjar växa till sig det är så fint med växter som slingrar sig och blommar vackert.Även vi här uppe i norr har haft härliga temperaturer en tid och man har bara tackat och tagit emot för vi behöver värmen så väl.Ha det gott och krya på Dig/Margareta

Rosor och ruiner sa...

Ja, idag hoppas vi att du är pigg och kan njuta av sommar och sol (och regn med för den delen... skicka hit det annars är du snäll...)


Kram Gunilla

HWIT BLOGG sa...

Mysigt du har det där! Klockrankan är väldigt tacksam, växer så det knakar...
Önskar dig en skön midsommarvecka!
Kram från Titti

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å jaaa den var nydelig ! Det er så moro å se hvordan du har det på verandaen din hvert år ,med en ny vri alltid. Klem