24 juli 2017

Du och jag, Ernst!


I senaste avsnittet av Sommar med Ernst så gjorde han en sänggavel av gamla fönster. Tänk att vi har lika smak, han och jag! Inte i allt, men iallafall sänggavlar!


Jag har haft min ett bra tag nu och har inte tröttnat. Min är tillverkad av två loppade gamla fönster som jag målat vita och skruvat ihop och ställt på en träram bakom sängen. Trollsländan är ett eget alster från länge sen. Den sitter där just nu, jag byter ibland till nåt annat som jag tycker om och har lust till. Som de här som satt där ett tag.


Lilla läslampan är ett hopplock av en billig glaslampa från Ikea som jag hängt en kasserad lampkjol över. Fungerar utmärkt!


Jag tycker om det luftiga intryck sänggaveln ger. Den knyter ihop sängen med de övriga möblerna på ett fint sätt. Jag trivs i mitt sovrum. Ser ni bladkronan i taket?


Den hängde över skåpet tidigare men har fått flytta till en mer central plats. Medan de fanns kvar så passade jag på att fylla den med fler liljekonvaljeblad. Fin till tapeten bakom tycker jag.

Tack för lovorden om min balkong! Nu ska jag sätta mig där en stund och läsa det sista ur boken jag har på gång. Har ni läst Mannen som läste högt på 6.27-tåget? Om inte, gör det!

Önskar er en fin dag.

10 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Du har så fint☺️

lisashus sa...

Ditt sovrum är verkligen ljuvligt och så sommarskönt med tapeten och så bladkronan därtill -helt underbart! Ja, din sänggavel har jag beundrat sedan du fick ihop den och du var först! Undrar när han ska göra konvaljkronan? :) Sist gjorde han ju en riktig gräskrona,men det var inte hans påhitt för det var enligt gammalt hantverk som bl.a. hemslöjden presenterar. Själv har jag gjort flera stycken genom åren och när jag visar dem får jag ofta höra "är det Ernst som varit framme"? Som om han skulle ha monopol på allt hantverk och här var du ju före! Du behöver verkligen ingen Ernst för att knåpa ihop något fint. Även om han ofta kan inspirera till kreativitet, men allt är inte jättefint. Jag tycker din sänggavel är finare! Nog om Ernst nu! Tackar för boktipset!
Kramar och tack för alltid så rara komentarer hos mej!
Lisa

lisashus sa...

Ditt sovrum är verkligen ljuvligt och så sommarskönt med tapeten och så bladkronan därtill -helt underbart! Ja, din sänggavel har jag beundrat sedan du fick ihop den och du var först! Undrar när han ska göra konvaljkronan? :) Sist gjorde han ju en riktig gräskrona,men det var inte hans påhitt för det var enligt gammalt hantverk som bl.a. hemslöjden presenterar. Själv har jag gjort flera stycken genom åren och när jag visar dem får jag ofta höra "är det Ernst som varit framme"? Som om han skulle ha monopol på allt hantverk och här var du ju före! Du behöver verkligen ingen Ernst för att knåpa ihop något fint. Även om han ofta kan inspirera till kreativitet, men allt är inte jättefint. Jag tycker din sänggavel är finare! Nog om Ernst nu! Tackar för boktipset!
Kramar och tack för alltid så rara komentarer hos mej!
Lisa

Vardag och flärd sa...

Ernst gillar jag för han vill ta fram njutningarna och det är fint, sen kan man inte gilla allt han gör men det är en annan sak.
Ditt sovrum är så vackert och sänggaveln var du faktiskt först med. Det är fint när du pyntar den med en enkel detalj och du får dessutom in läslampan så fint.
Gardiner, sängklädsel, fårskinn och sänggavel harmonierar så fint, du kan det där med att få det bra.
Tack för boktips, har funderat på den boken om det kan vara idé att läsa den.
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

Villa Ryttarängen sa...

Så himla fint i ditt sovrum. Ja man kan göra mycket bara fantasin finns. Kraaam från en som fortfarande inte börjat läsa/ Pia

Anonym sa...

Hihi Du & Erns - Mycket vackert ...❤️
/Ha en ljuvlig sommar!

Erikslundsliv sa...

Så fint och harmoniskt i ditt sovrum! Bladkronan ser ju verkligen ut att höra ihop med tapeten. Så vackert!
Sänggaveln är också så fin och kanske Ernst har stulit idén från dig! ;-)
Ha det gott!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Ja visst såg jag det programmet med Ernst...hans program missar jag aldrig !
Det blev ju jättefint med din sänggavel...såå romantiskt !
Och fint på din balkong också ;))
Ha det gott !
Bia

Lena sa...

Du har ett ljuvligt sovrum! Vem vet var Ernst hittar sina ideer....
Nu ska jag sätta på TV;n och se vad han hittar på idag!
Må så gott!
Kram Lena

Eleonora sa...

Du har ett underbart fint sovrum, det vet jag! Och kransen i taket passar väldigt bra där också. Såå mycket trevliga och fina idéer du har och såå företagsm du är. Tänker på dig ofta men har litet tappat orken att blogga, förlåt. Hoppas du kan stå ut med mig ändå, vill väldigt gärna träffa dig då jag åter i i dina trakter,

Kram och god fortsättning på sommaren
Eleonora