2 juli 2017

En enkel krans av liljekonvaljeblad


Under cykelturen igår såg jag liljekonvaljbladen skymta i skogskanten, nu i sluttampen av sin levnad. Förra året glömde jag bort dem. Men nu, nu plockade jag de finaste och hängde dem runt en gammal plåtring. Och vips, en sparsmakad liljekonvaljebladkrans har sett dagens ljus.


Den hamnade ovanför skåpet i sovrummet där det redan fanns en takkrok. När bladen torkat blir den nästan ännu vackrare.


Den enklaste av kransar och jag håller med Ernst som ju tycker att i det enkla bor det vackra.

Idag ska jag och bästa svägerskan ta en tur till Leksand. Det verkar som vädret även idag är med oss!

Ha en fin söndag och en ny fin julivecka!

11 kommentarer:

MårsArt sa...

Så fint med liljekonvaljbladen i din krona.
I det enkla bor det vackra, vi är nog många som håller med Ernst där. Att se det vackra i det lilla och att trivas med vardagen. Livet består ju mest av vardagar. Ååååhhh, ska du till Leksand idag. Önskar att jag kunde följa med! Hoppas att du bjuder på många bilder därifrån. Var ju ett tag sedan jag bodde där... Ha en alldeles extra bra dag!
Kram
Agneta

HWIT BLOGG sa...

Åhh så fin! I all sin enkelhet och visst är det så, det enkla är det vackra :)
Söndag igen och solen orkar visa sig, skönt!
Sommarkram från Titti

Erikslundsliv sa...

Så enkel och så fin kransen är! Du kan du, alltid fina saker som kommer från naturen och du får då till det så fint hos dig. Nu jobbar jag en vecka till sen ska jag vara ledig i fyra veckor. Helt underbart skönt ska det bli! Längtar!
Ha det gott i Leksand!
Kram, Ann

Maggan sa...

Så enkelt och så vackert, i naturen finns det så mycket man kan ta reda på som kan bli de mest underbara skapelser.Ha det gott/Margareta

lisashus sa...

Ingen kan, dom du få till det med enkla medel! Så fantastiskt fint och enkelt! Här tycker jag faktiskt att Ernst ligger i lä!
Hoppas att du fick en härlig tripp med svägerskan!
Kramar
Lisa

Vardag och flärd sa...

Så fin krans, du är så påhittig!
Hoppas du haft en trevlig dag tillsammans med svägerskan! Här blåser det storm igen och det har blivit kyligare, jag är så innerligt trött på blåst/storm.
Ha en fin ny vecka!
Kramar Eva

Eva-Lotta sa...

Du kan verkligen konsten att göra fina saker!

Merja sa...

Mycket fin!
Ser att du även besökt en härlig trädgård.
Ha det!

House and Garden by Bia sa...

Enkel och jättefin!...jag gillar även ditt vita skåp, så charmigt !
Jo då vi bor på landet hela sommaren, men vi har så nära till stan (tar bara 20 min att åka) så vi kan fara fram och tillbaka hur som helst ;))...men eftersom vi inte installerat tvättmaskin ännu, så åker vi hem och tvättar och vattnar blommor...men när solen skiner och det är varmt vill jag inte ens fara och handla mat, hihi...
Ha en fin vecka !
Kram bia

Mycket annat & lite betong sa...

Vackert! Håller med dig och Ernst.
I går gjorde jag en krans av rostig taggtråd.

Kram Agneta

Rosor och ruiner sa...

Du har så rätt, och Ernst med, det enkla är det vackra, och så fin den är din krans!
Hoppas du haft en mysig dag och hittat kantareller!

Kram Gunilla