28 juli 2017

Efter regnet


Jag njuter verkligen av varje stund på min balkong. Det är ljuvligt skönt och medelhavsfuktigt efter regnet som kom under lunchen. Det är varmt och jag slår i ett glas rosé och bläddrar i nya Gudrun Sjödénkatalogen som just kom. Väninnan Agneta har varit här på sopplunch och av henne fick jag, inte bara den här ljuvliga buketten, utan tre!


Alla plockade i hennes paradis som jag berättat om tidigare. Vi har, som vanligt, haft en trevlig stund tillsammans. Det är redan fredag igen och den sista helgen i juli. Välkommen augusti, säger jag!

Ha en fin helg mina vänner.

9 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ser sååå mysigt ut på din balkong! Ja snart augusti, vart tog den här sommaren vägen?? Nåja än kan vi få helt ljuvliga dagar...vi håller tummar och tår för det!
Sommarkram från Titti

Vardag och flärd sa...

Oj, snart augusti, ja, jag gillar augusti då det blir lugnare runt vår stuga och sen kommer östen som jag bara älskar.
Det är så frodigt och fint på din balkong, din oas, och en varm, fin färgklick med blommorna från din vän.
Njut nu av sista julihelgen!
Kramar Eva

Eva-Lotta sa...

Härligt med somriga buketter, rose' på balkongen och väninnebesök!

Rosor och ruiner sa...

Åh, önskar att jag också kunde ha en sån rubrik.... här är så torrt nu!! Skicka hit lite regn tack ;)

Kram Gunilla

Erikslundsliv sa...

Så fina buketter och så trevligt med sopplunch med en kär vän. Sånt förgyller tillvaron!
Ha de så skönt på din ljuvliga balkong nu!
Kram, Ann

Villa Ryttarängen sa...

Härligt med vänner som kommer med blommor. Du har så mysigt på din balkong och jag tycker nog att augusti kom lite för fort. Kraaam Pia

lisashus sa...

Vilka söta buketter, helt i sensommarfärger och jag kan tro att din väninna har blommor i sin fina trädgård! Så härligt med lite balkonghäng! Du talar också om regnet, åh, så avundsjuk jag blir! Det kanske låter helt som omvända världen, men här får vi inget regn, trots prognoser! Det skulle i princip regna hela förra veckan och framförallt i helgen, men icke! Inte en droppe och trädgården skriker efter regn och jag kan inte glädjas åt solskenet och värmen nu när det går så hårt åt växer och annat! Enda fördelen är väl att jag slipper klippa gräset! :)
Hoppas att du får lite mera sol nu efter regnet! Jag saknar också doften som alltid blir efter ett regn!
Ha en fortsätt härlig helg och ett skönt slut på juli!
Kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Så mysigt du har på din balkong ;))....trevligt att få blommor också ;))
Nu har vi några fina dagar hos oss...sol och varmt (ganska) i några dagar !
Man får vara glad åt det lilla som bjuds ;) !
Ha en fin kväll !
Kram

Agneta Tellander sa...

Fint på din balkong och alltid mysigt att besöka dig😁 härlig lunch och liten utflykt. Kram