3 januari 2019

Ett sprucket nyårslöfte på årets första dag!


Förra året, alltså 2018, hade jag ett nyårslöfte som sprack ganska omgående. Jag hade lovat mig själv ett köpfritt år. Alltså, det gällde allt onödigt som jag kunde vara utan. I år tänkte jag detsamma. Jag har ju allt jag behöver... tänkte jag. Men...


... på nyårsdagen så slötittade jag bland Blockets utbud här i stan. Och... ser ni? Ett sånt litet nätt gulligt gammalt skrivbord! Med stol! Dessutom fanns det i närheten av dotter Anna. Och i den familjen finns en skåpbil. Nog var det meningen att jag skulle fynda det? För ett fynd var det, inga pengar alls, dessutom är både stolen och skrivbordet pluggade, inte en skruv finns.


Och stolen, hur gullig är inte den! Jag har tänkt behålla allt omålat. Är lite sugen på furu igen efter att tidigare ha målat allt vitt. Så här såg min skrivarhörna ut tidigare, har alltid tittat snett på den vita praktiska men fula melaminskivan. Nog är det viss skillnad i min skrivarhörna!

God fortsättning på nya året! Nu är det köpstopp som gäller här...

6 kommentarer:

pelargon sa...

Lyckans dig som fann detta fina. Och tog beslutet att köpa .Vilken skrivarhörna det blev!
Här kommer orden att flöda....det blir snart en ny bok.
Så ska man ju vara snäll mot sig själv,då får man ibland tänka om.

God fortsättning på detta nya år!.Det har ju verkligen börjat bra för dig!
Kram Margareta

Eva-Lotta sa...

Det blev ju kanonfint! Klart du får vänta att införa ditt köpstopp när du ramlar över ett sådant fynd!

Isas Trädgård sa...

Åhh så fint - passar perfekt hos dig !
Vilket fynd, ibland är det bara meningen !
Ha det så gott !
Kram/Isa

lisashus sa...

Vilken lycka att hitta något sådan! Vilket ljuvligt litet skrivbord och stolen sen! Nej, jag tycker inte du behöver ha dåligt samvete alls! Vilken vacker och inbjudande skrivhörna - inte bara praktisk, utan vacker.
Grattis till fyndet!

God fortsättning på nya året till dej också!
Kramar
Lisa

MirandaMaräng sa...

Grattis till fina fyndet. . . det där skulle jag ha fallit för också!!! Sååå charmigt!
Nyårslöften är bara till för att spricka det vet du väl! :-)
Trevlig Helg!
Kramar

Vit Hortensia sa...

Ett sånt nyårslöfte skulle jag aldrig klara, men jag ger inga nyårslöften så det är heller inga problem med det :-) Klart det lilla fina skrivbordet och stolen skulle hem till dig.....det var ju liksom inget onödigt utan högst nödvändigt!
Ha en mysig helg!
Kramar Birgitta