14 januari 2019

Har man inget jobb skaffar man sig!


Jaha. Så var jag där igen. En förändring på gång. Ni kanske minns söta stolen som hörde till det blocketfyndade skrivbordet? Den här...


sötnosen. Den visade sig vara för låg. Trots ett försök att sy en högre dyna blev den obekvämt för låg. Nej, den får bli en prydnad och ett tillskott när vi blir många runt borden. Istället...


... så skrapar jag av vita färgen från min ursprungliga skrivbordssol, målad en gång när jag ville ha allting vitt. Den stol jag sitter precis lagom högt och bekvämt på. Jag använder mig av skrapmetoden, har använt mig färdigt av olika kemiska metoder genom åren. Det tar tid men det har jag ju obegränsat av. Och den kniven jag skrapar med har skrapat fram originalfärg på möbler förr kan jag säga. Ja, har man inget jobb så skaffar man sig!

En fin vecka önskar jag er!

10 kommentarer:

Bettys beundran sa...

Så fint skrivbord med stol. Roligt att kunna fynda. Känner också för att inte inhandla saker. Möbler kan ju behöva bytas ut eller kompletteras och då är ju Blocket jättebra. Vad roligt med nr. som är på stolen.

Eva-Lotta sa...

Så bra att du har en stol du kan fixa till, som du vet att du trivs med!

Vit Hortensia sa...

Heja dig, att skaffa sig jobb är definitivt inte svårt! När jag ser dina bilder känner jag i hela kroppen att jag nog har skrapat färdigt möbler i det här livet, men man ska aldrig säga aldrig :-) Skrapade för många år sedan en liknande stol som den som följde med skrivbordet. Den var lejongul när jag köpte den, under det gula var det ljust rosa färg och till sist originalfärgen i ljust grått......och jag ville ha den trären. Plana ytor gick väl an, men krusidullerna i ryggplattan var INTE roliga.
Kram Birgitta

Vform sa...

Så är det :)
Aldrig blir man utan sysselsättning!
Snygg stol!
Kram och ha det bra!

Mamma C sa...

Har man inte jobb så skapar man sig jobb, som sagt var.
Den ser ut att bli fin.
Carin

lisashus sa...

Stolhöjden är ju jätteviktig när man ska sitt och jobba. Synd att inte den nya passade, men den du jobbar på blir ju också jättefin och säkert bekvämare.
Ja tänk, så många möbler man målade vitt tidigare! Ångrar en hel del, men så är det ju - det går ju att skrapa bort. Fortsatt lycka till med det skrapande!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Vilken fin stol, synd att den var för låg, men som en vacker prydnad gör den ju sig väldigt bra! Och den andra ser lovande ut, fin den med! Du är kreativ du!

Kram Gunilla

Agneta Tellander sa...

Huvaligen. Du har tålamod må jag säga! Men fint blir det förstås. Inget jobb för mig, jag är alldeles för otålig. Tack för boktips, har reserverat boken, var inte ensam kan jag säga.
Smart tips med klänning på kylskåpet skåpet, har det funkat? Lycka till med det👌. Kram

annika sa...

Vilket jobb du håller på med. Jag minns då min moster och jag lutade av möbler på -70 och -80 talet. Det var det enklast sättet då tyckte vi. Kommer också ihåg att jag undrade över hur man kunde måla möbler istf att ha dem trärena 😀 Vi har många vitmålade möbler här men alla har inte fått färg på sig som tur är.
Det är kul att ha projekt på g. Bra då du nu har svårt att promenera.
Kram till dig
annika

MirandaMaräng sa...

Synd att stolen inte passade men den hittar nog sin plats och den andra blir nog fin att ha vid skrivbordet!
Ha fina dagar!
Kram