23 januari 2019

Att känna sig himla duktig


Jag har blivit biten, nejdå, inte av fågeln på bilden, utan av städning... konstigt nog. Gjort sånt jag gör alldeles för sällan. Som skurat rent under badkar och tvättmaskin, städat i sopskåpet och sorterat bland alla plastburkar som jag trott skulle komma till användning. Försöker att plastbanta. Varit så himla duktig... tycker jag själv.


Bytt gardiner överallt, utan att putsa fönster som jag har lärt mig att man kan göra utan dåligt samvetet nuförtiden. Fågeln i buren har fått komma in ett tag, den brukar bo på balkongen sommartid. Alla nymodigheter...


... följs med stort intresse av Iris.


Känns ljust och vårligt även om bilden fotad i morgonljuset ser mycket svartvit ut. Nu ska jag gå till återvinningen med tusen bra-att-ha-plastbyttor. Och tänk vilken plats det blev i skåpet!

En fin dag önskar jag er!

9 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så flitig du har varit! Bäst att ta tillvara sådana ryck!

Mamma C sa...

Bäst att smida medans järnet är varmt 😊 eller hur man nu säger. Bra jobbat, och själv håller jag på med mina garderober. Måste få någon sorts struktur i dom.
Kram Carin

Vform sa...

Javisst, så borde jag också göra! Denna tidpunkt på året är den tid då det är minsta jobb med alla hantverksarbeten ... meen ändå blir det inte av förrän det är ett måste! "Hinner nog" ;)
Men en och annan julgardin ska bytas, det är ett måste!
Verkar som att du är så .. himla duktig hela tiden! ♥
Ha en fin dag!

Rosor och ruiner sa...

Bra jobbat, du ÄR duktig! Och en hängiven beundrare har du i Iris! Det är så skönt att rensa, håller också på här hemma. Det är bra tid för rensning så här års, innan "utelivet" börjar!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Du ÄR verkligen duktig! Så imponerande! Jag vet hur det är, man (jag) går där och planerar och tänker "en dag ska jag...". Ungefär DÄR är jag just nu! Vilken perfekt tid till städning och sånt man annars inte gör. Bra att du påminner mej - en dag ska jag verkligen, och innan den obarmhärtiga vårsolen tittar in och avslöjar allt!
Duktiga du och vilken bra partner du har!
Kramar
Lisa

pelargon sa...

Du inspirerar❣️Så bra du är på städning och sånt också.Du är bra på allt.det tror jag Iris tycker också.Den där känslan,när det blir plats och luftigt i skåp och garderober är så befriande.Jag skulle göra en djuprensning i min garderob efter nyår.Den tiden är ju inne nu,med råge dessutom.Så nu får det nog bli vilken dag som helst....
Idag kom de första fröerna i jord.Solen skiner och snön gnistrar.Ljuset är så fint,men samtidigt avslöjande.
Lycka till med stolen.Vilket arbete det är att skrapa tills det blir trärent.Men fint blir det. Min bordsskiva får vara färdig nu. Fick inte bort riktigt all färg,eftersom träet är handhyvlat.Men jag bestämde att det får vara fint med lite vit färg i vissa spår.Det blir som vitlaserat.Nu har det fått tre omgångar med hårdvaxolja.Jag är nöjd.
Ha det gott!
Kram Margareta

Vit Hortensia sa...

Visst är det härligt att rensa och städa när man har lust till det! Älskar den där känslan av att ha blivit av med skräp varenda gång vi varit till återvinningen och älskar också känslan när vi orkat lägga ut saker vi inte längre behöver till försäljning och sakerna bytts ut mot en peng i plånboken :-)
Ha det så jättebra!
Kram
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Underbart! jag älskar ordning, städning och rent. Klart du ska känna dig stolt och glad över din insats. Plastbanta är bra, nej.. jättebra. Kraaam Pia

MirandaMaräng sa...

Oj vad duktig du har varit! Det är ju inte varje dag man drabbas av städbacillen! Men nu när solstrålarna
börjar visa kommer man nog att få jaga en o annan dammråtta!!! :-)
Ha en Jätte Trevlig Dag!
Kramar