13 mars 2019

Att få bort katthår ur soffan


Den här tiden när Iris fäller sin vinterpäls blir jag smått tokig. Fastän jag kammar henne varje morgon, vilket hon älskar, och hur jag än dammsuger och rollar så är allt fullt av katthår denna tid. Själv har jag nuförtiden fått revidera min svarta garderob till en mer passande grå. Igår så googlade jag på "katthår soffa" och fick världens bästa tips! Kanske det bara är jag som inte hade en aning om...


... att en fönsterskrapa är ett så himla effektivt redskap att få bort alla hår ur soffan? Bara att skrapa! Äntligen kommer min fönsterskrapa till användning för det där med fönsterputs är ett nödvändigt ont i detta hem.


Resultatet från en stycken soffa som jag trodde var skapligt fri från hår. Tänk vad google är bra!


Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Tänkte sagt gummiborste, men gummiskrapa går ju minst lika bra!

Mamma C sa...

Håller med dig att Google är fantastiskt bra. Och tänk vilket bra tips du fick tag på.
Ha en fin onsdag.
Kram Carin

lisashus sa...

Jag kan tro att det är besvärligt med fällande katt och hår överallt. Minns min Zigge, som ju var svart, men fällde ju han också. Vilket bra alternativ och du slipper de där klisterrullarna, som jag brukade använda. Jättesmart!
Ha en fin och katthårfri onsdag!
Kramar
Lisa

Rämmengården sa...

Vilket jätte bra tips! Tack 😍 kram från Nina

Vit Hortensia sa...

Oj så smart! Måste prova om det funkar på soffa med hundhår också......för precis som din skrapa är även min ledig för alternativa jobb :-)
Snart helg igen. Allt gott till dig!
Kram Birgitta