29 mars 2019

Det kliar i fingrarna


Solen skiner, det är 12 grader ute och det börjar klia i fingrarna. Vem blir inte sugen att planera lite för den kommande balkongsommaren? Jag tar fram min trädgårdsbok som jag antecknar i under åren. Vad som är bra men framförallt det som varit mindre bra. Under hösten gör jag en utvärdering och skriver upp sånt jag ska tänka på till nästa år.


Ser att jag skrivit många vita verbenor, maffig pelargonbalkong och vit spetsgardin som insynsskydd! Så tänkte jag i höstas och jag tror jag håller mig till den tanken. Sen vet jag ju att det tillkommer ett och annat men basen blir vita verbenor tillsammans med rosa och röda pelargoner. Den befintliga klematisen Summer Snow hoppas jag klarat sin tredje vinter. Näringspinnar i alla krukor? har jag också skrivit och ringat in. Nån som har erfarenhet av dem? Jag har alltid gödslat via vattenkannan men tänkte att det skulle skönt att slippa.


Hur som helst så ska jag inte ha så många krukor att vattna som förra året, nej, i år blir det sparsmakat. Jag kunde inte låta bli att börja skissa lite...


... älskar att fundera och planera. Om det sen blir precis så... det är en annan sak. Det är själva resan mot målet som är så lockande. En sak är jag på det klara med. Jag ska inte så ett endaste frö! Sa jag inte att i år ska jag ha en enklare och mer sparsmakad balkong?


Åh, vad jag längtar...

Kul att höra vilka olika frukostvanor vi har. Men alla verkar vi gilla dagens viktigaste måltid.

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Låter ju jättehärligt. Jag vet inte vad det är med mig, jag hinner ingenting känns det som. Ska bli kul att följa din balkongresa. Kram och hoppas du mår bättre i knät nu. / Pia

Mamma C sa...

Planera och drömma sig bort är alltid bra. Sedan om alla drömmar skrid till verket är en annan sak. Men det låter mycket vackert din dröm och planering.
Kram Carin

Eva-Lotta sa...

Önskar att jag hade samma brinnande intresse som du! Ha en skön fredag!

lisashus sa...

Du kommer att få en helt underbar balkong i sommar också, det är jag övertygad om. Så fiffigt att skriva ned och planera, som du har gjort här. Jag håller med dej, det är ju en lycka bara att få planera, allt man vill göra och vad man ska ha.
Din summer snow är verkligen helt ljuvlig! Varför har inte jag en sån?

Visst är det härligt med det milda vädret! Hoppas bara att blåsten ville avta, för den är riktigt jobbig.
Ha en fin helg!
Kramar
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Åhh en trädgårdsbok måste jag skaffa mig! Bra tips :)
I år ska jag bara kolla vad som finns och vad som kommer upp i trädgården så får jag planera lite mer till nästa år...
Alltid lika kul och inspirerande att kika in till dig!
Kram från Titti

loginfun88 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.