17 maj 2019

Hamilton Beach... boktips


Igår invigde jag balkongen rejält. Njöt där i lagomvärmen praktiskt taget hela dagen. Äntligen har vädret blivit stabilt. Men mest njöt jag av Linda Olssons nyutgivna roman Hamilton Beach.


Åh, den tog slut för fort! Ni som läst hennes tidigare romaner vet vad jag menar. Hennes berättarkonst och lågmäldhet är så läsebehaglig. Hamilton Beach handlar om hur oförberedda vi är när det allra svåraste drabbar oss. Och hur lite vi känner dem som vi trodde stod oss närmast. Men i allt det sorgliga... Rekommenderas varmt.

Några av Linda Olssons tidigare romaner, Sonat till Miriam, Nu vill jag sjunga dig milda sånger, I skymningen sjunger koltrasten, Det goda inom dig, En syster i mitt hus.

Hoppas majs helomvändning kommit för att stanna. Åtminstone över helgen. Njut!

6 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Min favoritförfattare! Har läst alla hennes böcker men nummer 1 är ändå "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" som
jag alltid börjar sommaren med att läsa om! Den boken är nu helt tummad. . . .men Oooo så bra. . . varje gång!!!
Man riktigt ser Astrid och Veronika framför sig!
Hennes berättarkonst är verkligen otrolig och fängslande! Nu ser jag fram emot hennes senaste bok!
Ha en fin helg på balkongen!
Kramar

Mamma C sa...

Tack för ditt boktips och hoppas nu att värmen har kommit för att stanna.
Ha en fin fredag.
Kram Carin

lisashus sa...

Men....visst ja, det är ju HON, Linda Olsson! Jag har ju läst flera av hennes böcker tidigare och verkligen tyckt om dem - mycket! Tack snälla för tipset. Har själv kommit igång med läsningen nu och läst alla tre böckerna av Alex Schulman - intressant och lite sorgligt där också. Det värsta är ju att får jag tag i en fängslande bok, kan jag inte sluta utan sitter med den tills den är utläst! Jag får liksom inget annat gjort! Men visst är det en skön syssla, särskilt nu när man kan sitta på balkong eller uteplats och läsa! Så ljuvligt det är!
Ja, äntligen kan man sitta ute lite, men här är väldigt blåsigt just nu, med temperaturen lite mildare!
Ha en fin fredag och helg på balkongen!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Mycket bra författare! Har läst flera av hennes böcker och " Koltrasten sjunger i Skymningen" är en fin bok.

Christina Mari sa...

Takk for boktips. Det gjør seg med en god bok nå i sommervarmen.
Skal pakke med meg noen nye bøker når man drar på ferien.
Ha en fin søndag.
Klem C

Linda sa...

En första reaktion på min nya bok. Blev så glad där jag sitter i mitt arbetsrum en mörk höstmorgon i Auckland! Varmt tack!