8 februari 2020

Orange tulpaner och det där med tiden


Förr var det alltid tulpaner i den rosa kalla färgskalan som gällde. Eller vita. Nu dras jag mer åt de orange som har flikiga kronblad.


I min fina julklappskanna står nu andra buketten i samma färg.

Lördag redan. Tiden går så fort nuförtiden. Idag är det kalas hos dotter Anna som fyllt år i veckan. Varje gång häpnar jag över att döttrarna mina blir så gamla. Alltså, de är inte gamla, de fyller bara så många år. Hur går det till? Snart kommer de ikapp sin mamma, hihi!

Ha en trevlig helg!

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så fina tulpaner! Har inte alls lyckats med tulpaner i år. Blomman torkar istället för att slå ut.
Visst är det märkligt att barnen blir så många år. Är det inte så gammal man själv är? Min äldsta fyller 40, yngsta 30 och så två däremellan. Det innebär ju att jag blir 60😱hur hände det?

Mamma C sa...

Vackra tulpaner, här finns inte lika mycket sorter att välja på som i Sverige. Så jag är glad om jag hittar en vanlig rosa knoppad tulpanbukett när vi går på marknaden.
Tänker likadant som du om våra barn. Störst fyller 40 i år och nästa 36 och yngsta 32.
Ha en fin lördag.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Vilken varm härlig färg på tulpanerna. Mina har också torkat innan de slagit ut. Köpte nya igår så får vi se ur dom blir. Ja tiden bara går och går, på tok för fort kan jag tycka. Tack för alla fina ord hos mig, jag blir så glad över att få en kommentar. Det känns som om att den som läst lever på riktigt. Lördag idag och så Mellon i kväll. Det blir bra det. Kraaam Pia

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Otroligt vackra tulpaner. Så fin form dom har och så varm och vacker färg. Förstår att du blivit förtjust i dom. Själv har jag just nu dille på ljust, ljust rosa tillsammans med brudslöja i små vaser.

Hoppas du får en riktigt trevlig dag hos dottern!

HWIT BLOGG sa...

Magisk färg på tulpanerna! Man blir glad :) Ja nu är det dags att frossa i tulpaner...
KRAM från Titti

Betty sa...

Tulpaner är alltid fint. har i dag köpt en stor bukett till kvällens middagsvärdar. Ja, vist är det konstigt att barnen och barnbarnen fyller så många år. det roliga är att vi snart är lika gamla - men det tycker nog inte dom att vi är. Du skrev så fint på min blogg, att skulle du vilja bo i S-holm så skulle du vilja bo så som min dotter. Du skulle passa i både lägenheten och gården utifrån bilder från ditt hem, en bonus är att det bor många författare som lägger ut sina böcker i tvättstugan så andra får läsa.

lisashus sa...

Vilken härligt lysande färg och så fint med de spetsiga kronbladen!
Vackert med en varm färg!
Kul med kalas, men detta med tiden är nästan som ett mysterium! Särskilt tydligt blir det ju på barnen - att se hur de växer och blir äldre.
Ha en fortsätt härlig helg! Själv är jag på väg till kalas inne i stan och oroar mej redan för detta med parkeringen!
Kramar
Lisa

Unknown sa...

As claimed by Stanford Medical, It's in fact the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years more and weigh on average 19 KG less than us.

(Just so you know, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING around "HOW" they eat.)

P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

Click this link to determine if this quick test can help you discover your real weight loss possibility