19 februari 2020

Stilsäker?


Jag har tänkt på det där med stil ända sen jag fick en kommentar om att jag var stilsäker. Va, jag? Har jag egentligen nån stil alls? Jag blandar hejvilt allt jag äger... det mesta har jag haft hur länge som helst. Däremot flyttar jag gärna runt mina saker, ibland får de stå parkerade i ett skåp länge... för att sen komma fram ett tag igen på en annan plats. Då känns de närapå nya. Sällan köper jag nytt. Att vara stilsäker, är det samma sak som att trivas med sina saker? Att älska dem?


Kanske det är att visa att man älskar dem? Att försöka förmedla just det. Det kan jag hålla med om att jag försöker. Enkelhet och naturlighet är mina ledord, sparsmakat och hellre lite än för mycket av något. Om det är att vara stilsäker... så är jag det.

Hursomhelst blev jag jätteglad över kommentaren. Och över alla andra så himla gulliga kommentarer jag får. Tack.

Hur definierar ni stilsäker?

Ha en god dag alla finingar därute!

6 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Klart du blev GLAD! För du verkar väldigt säker i din stil och dina små stilleben är alltid inspirerande...såklart du är stilsäker!
Önskar dig en fin onsdag.
KRAM Titti

Eva-Lotta sa...

Jag vet inte, men din definition låter bra! Så är det nog. Det är väldigt fint allt du visar, så du är säkert stilsäker, även om du själv inte tycker att du har någon stil. Det är kanske just det? Att inte hänga upp sig på ett, utan komponera ihop det man tycker om och få det att bli fint!?

Annica sa...

Stilsäker är nog precis vad du är! Förmågan att se saker som passar ihop, flytta runt och kombinera så fint som du gör.
Jag älskar att inte behöva köpa nytt utan hitta nya platser och användningsområden för sina prylar och kära ting. Klimatsmart inredning!

Kram
Annica

lisashus sa...

Ja, men du ÄR ju stilsäker! Det tycker verkligen jag, och det handlar om det du säjer att du tar vara på det du har och placerar och får sakerna att framträda i nytt ljus liksom. Du sparar bara sånt som har kvalitet och faller inte till föga för trendigt bjäfs som ändå bara är dagsländor. Sen gillar du ju det enkla och använder mycket naturmaterial och gör något fint av det. Du är verkligen inspirerande, ska du veta!
Min egen stilsäkerhet finns väl i att jag kan SE vad jag tycker är snyggt, men det blir inte alltid så hos mej. Själv har jag också en massa gamla grejor som hängt med och blir mer och mer anti när det gäller för många prylar och skulle verkligen behöva göra mej av med mycket. Jag trivs ändå hos mej och njuter av nostalgin i många saker som hängt med.
Oj, vilken lång kommentar det blev! En hel utläggning! Ha-ha!
Kramar
Lisa

Bettys beundran sa...

Tror också att stilsäker handlar om att vårda det man har och sedan se till att de hamnar i en miljö där det märks att den som bor där trivs. Det syns i dina bilder och text. Grattis till det "nya" knät. Har just skrivit ett inlägg om den fina sjukvården som jag kommit i kontakt med och det har ju du också erfarenhet av.

Unknown sa...

If you're looking to lose pounds then you have to start using this brand new custom keto plan.

To create this service, certified nutritionists, fitness couches, and top chefs have united to develop keto meal plans that are useful, decent, economically-efficient, and enjoyable.

Since their first launch in January 2019, 100's of people have already transformed their figure and health with the benefits a great keto plan can give.

Speaking of benefits; in this link, you'll discover 8 scientifically-certified ones offered by the keto plan.