5 februari 2020

Att vara biten


Jag har så lätt att nörda in mig i vissa saker. När något intresserar mig så blir jag snabbt biten. Just nu läser jag om alla Åke Edwardsons böcker om den inte alltid så sympatiske kriminalkommisarien Erik Winter. Det finns tolv skrivna och jag är nu inne i den nionde. På raken! Har försökt stoppa in en annan bok emellan men längtar bara efter Erik Winter. Inte direkt efter hans ofta komplicerade och ruskiga fall, nej jag gillar hur Åke Edwardson beskriver människan Erik Winter, hans tankar och hans vardag, förhållandet till arbetskamrater och familj. Och som ni ser, han följer med mig till och med under frukosten. Snacka om att ha blivit biten. Att läsa om tolv böcker man tidigare läst låter väl väl nördigt?

Den första heter Dans med en ängel och skrevs 1997. Ifall ni vill veta.

Har ni lika lätt att bli biten som jag?

9 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Men han skriver ju så bra! Jag är likadan...vågar inte börja se någon serie på tv för då är jag väl fast i det :)
Ha en finfin kväll!
Kram Titti

Eva-Lotta sa...

Tack för tips! Ska låna till Maken, så läser jag också. Han behöver läsning inför kommande husvagnssäsong.

lisashus sa...

Känner igen mej här. Jag kan verkligen bli helt uppslukad av just böcker. Då läser jag tills de är slut helt enkelt och allt annat får stå tillbaka.
Tackar för tipset om Erik Winter.
Ha en fin dag!
Kramar
Lisa

Vit Hortensia sa...

Jag är precis likadan :-) Just nu läser jag inte böcker utan plöjer serier på Netflix. Kommer hem från jobbet, målar en sväng i rummet som vi håller på att renovera och belönar sen mig själv med ett serieavsnitt.....eller två.....eller tills jag får dåligt samvete över att inget annat blir gjort :-)
Kram till dig!
Birgitta

Mamma C sa...

Böcker är sällan något som jag läser om. Men fastnar jag i en bok som är bra så plöjer jag den bums.
Det är lika med serier och just nu är jag nog lite serienörd.
Kram Carin

Agneta Tellander sa...

Är likadan. Läser om Maria Langs böcker varje sommar. En tradition. Så underbart med gamla kära "vänner", för så ser jag dem, böckerna.
Hoppas att mitt öga håller ännu några år! Förstår inte människor som inte läser, finns inget bättre👌. Kram

Isas Trädgård sa...

Underbart att ha en favoritförfattare som man kan läsa om och om igen. Åke Edwardson är ny för mig - tack för tipset !
Har några riktiga godingar jag alltid återvänder till som Momone av Edith Piafs halvsyster som beskriver sin uppväxt i Paris slumkvarter - den har jag läst många gånger.
Ha det så gott !
Kram/Isa

Annica sa...

Vet precis känslan när man blir så där uppslukad av en bok. Härligt men samtidigt lite stressande, för en vill ju inte göra annat än att läsa...

Kram och trevlig helg till dej!
Annica

Unknown sa...

Did you know there is a 12 word sentence you can speak to your man... that will trigger intense feelings of love and impulsive appeal for you buried within his heart?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, admire and look after you with all his heart...

12 Words That Trigger A Man's Love Impulse

This impulse is so built-in to a man's genetics that it will make him work better than before to make your relationship the best part of both of your lives.

Matter of fact, triggering this all-powerful impulse is absolutely mandatory to having the best ever relationship with your man that the second you send your man a "Secret Signal"...

...You'll immediately find him expose his heart and mind for you in a way he haven't experienced before and he will identify you as the only woman in the world who has ever truly attracted him.