19 juli 2020

Min julibalkong


Äsch, tänkte jag, det ser väl ut som i juni. Men när jag kollade inlägget i juni så ser jag skillnad. Det är bra att dokumentera växtligheten varje månad.


Tycker om min pelargonbalkong...


... och jag är glad att jag blandat färgerna hej vilt.


Och liksom förra året så är jag hänförd över den vita verbenans blomning!


Svartögat har satt fart och är egentligen finast utåt mot gatan.


Det som jag är gladast åt är att vildvinet börjat klättra i taket!


Spegeln på väggen är ett genidrag! Ger rymd åt balkongen som ju är pyttig.


Japp, det var julibalkongen det. Hjälp, vad den här sommaren går snabbt!

Ha det gott.

8 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig julibalkong och jag håller med, spegeln var ett genidrag minsann, läckert!!!
Ha en fin söndag!
Kram från Titti

Mamma C sa...

En riktig fin och mysig balkong har du.
Härligt att färgerna är blandade tycker jag.
Spegeln är verkligen ett genidrag.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så fint med både växter, charmiga trälådor och spegeleffekt (spegelramen är helt underbar)!!
Jag brukar bara ha Mårbackans ljusrosa blommor tillsammans med vitt i vårt växthus bland alla grönsaksgrödor, men så smög sig en gammaldags riktigt lysande röd pelargon in så nu har jag samma färgblandning som du och tycker det känns jättebra så :-)
Ja, sommarveckorna försvinner i en rasande fart! Tyckte nyss det var maj, men känslan av att ha hela sommaren framför mig börjar nu bytas ut i en visshet om att det snart är augusti och att hösten sakta närmar sig. Fast varje årstid har sin tjusning och än har vi mycket sommar kvar, hoppas jag :-)
Ha det så jättebra!
Kram Birgitta

lisashus sa...

Du gör verkligen underverk med din balkong varje sommar! Så inbjudande och läcker med alla växter och även ett mysig sitt hörna, för att kunna njuta av alltsammans och dessutom ett kattnät! Heeelt ljuvlig är den! Hoppas bara att den inte blir för varm, för varmt har det verkligen varit hittills!
Ja, redan slutet av juli! Helt otroligt! Vart tog denna sommar vägen?!
Fortsätt och njut på din balkong!
Kramar
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Så himla mysigt på din balkong.Vildvinet verkar ju trivas jättebra där och vilka pelargoner, superfint. Kraaam Pia

Rosor och ruiner sa...

Härlig liten oas du har! Och vilken pelargonglädje du har! Jag har en som vägra att blomma, tror den fick lite frost i våras, den är grön men inga blommor, hoppas den kommer igen, kanske nästa år i alla fall. Det är min Mårbacka som jag haft i säkert 10 år.

Kram Gunilla

Annica sa...

Så himla fint och grönskande på din balkong!
Spegeln blev verkligen en häftig effekt.
Ha en fortsatt fin sommar!
KRAM
Annica

Anonym sa...

Du är ju genial och din balkong är fantastis. Kram / Dotter L