3 juli 2020

Tredje väggen gillt!



Min älskade tapet, som ju började som enbart fondvägg för fem år sen, har nu avancerat till den tredje väggen i sovrummet, den där jag har sänggaveln. För några år sen tapetserade jag vägg nummer två där mitt skrivbord står. Och igår, när regnet stod som spön i backen, kom jag mig för...


... att tapetsera den tredje. Jag är nöjd och det känns som att sova i en berså nu. Omfamnad. Fönsterväggen får leva sitt eget liv, utan tapet... annars blev det nog väl mycket.


Jag drömmer om ett nytt överkast, ett mörkgrönt i sammet. Men det är bara att glömma när man har en långhårig katt. Så här såg det ut före. Och 'drömfångaren', den har fått flytta till vardagsrummet.

Må gott alla vänner och njut av högsommarens början.

13 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Ja, vilken mycket mer ombonad känsla det ger med den vackert blommande tapeten!.....och så himla fin är den lilla byrån vid sängen <3
Hos oss skiner solen idag så jag passar på att tvätta och hänga ut för enligt prognos kommer regnet till oss i natt :-)
Ha en jätteskön helg!
Kram Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Mysigt och ombonat! Är också i tapetserarmood.... funderar fram och tillbaka ;)
Skulle vara perfekt men ett grönt överkast, men jag förstår precis, det funkar ju inte med våra vita kattstrån som är överallt... Nej, man får anpassa sig till de små liven ;)

Kram och må gott!
Gunilla

Eva-Lotta sa...

Så fint det ser ut. Smart att ta en vägg i taget, känna in vad som blir bäst!
Jag kan inte kommentera hos Blogger-bloggare från mobilen, så det blir glest med kommentarer från mig nu ett tag. Om jag inte lyckas klura ut en lösning. Men jag läser! Trevlig helg!

Agneta Tellander sa...

Ja den är verkligen fin. Som en liten berså.
Jag njuter av sista dagen hos David m. Familj på Öland.
Imorgon bär det hemåt igen, alltid litet sorgligt.
Solig men väldigt blåsig vistelse. Men badat i havet har jag gjort förstås.
Vida museet vid Halltorp har vi besökt, mycket sevärt!
Kram🌞😎🌼

HWIT BLOGG sa...

Älskar just den där tapeten...den är helt ljuvlig! Skulle vilja ha den i mitt sovrum också :) Men jag kan inte tapetsera så det blir målade väggar här hemma istället, lite trist.
Ha nu en skön fredag och en fin sommarhelg!
Kram Titti

Anonym sa...

Tack för alla goa inlägg. Du är en som gör dagarna lättare att tas med❣️

MirandaMaräng sa...

Härligt att omges med blommor & blad när man ska sova! Blev hur fint som helst!
Önskar dig en Trevlig Helg & Trevlig Sommar!
Kramar

Mamma C sa...

Blev toppenfint att tapetsera den väggen med. Tapeten är så fin som du har.
Kram Carin

Villa Ryttarängen sa...

Så fint med den tapeten. Jag gillar grönt, det sägs ju vara rogivande. Kraaaam Pia

Hanna sa...

Så fin tapet!

lisashus sa...

Tänk, vad en tapet kan göra! Så ombonat och vackert och precis som du säjer, som att sova i en berså! Vilken härlig känsla! Så passande mot din fina sänggavel också!
Perfekt att göra när det regnar! Just nu har vi regnskurar här också, och jag är sååå glad för det!
Ha en fortsatt fin dag!
Kramar
Lisa

Anonym sa...

Åh, du har det så fint! Överallt i din lägenhet är det mysigt. Den är mycket smakfullt inredd, med massor av fina detaljer! Du har verkligen god smak!
Och böcker skriver du. Precis som jag önskar att jag kunde.
Och katt har du. Precis som jag önskar att jag hade.
Fast man vet aldrig, rätt som det är skriver jag också. Och har en go liten katt här hemma.
Ha det så gott!

Bettys beundran sa...

Det blev mycket fint och jag förstår att det känns skönt att sova med rosor runt sig. Tänker på en tapet med rosa rosor jag hade som tonåring. Nej, sammetsöverkasst är nog bara att glömma. Har man katt så får man tänka till när det gäller tygval. Du är duktig att tänka nytt och sedan göra det.