19 februari 2024

Jag hade redan tagit en tugga...

... innan jag kom på att jag bara måste ta en bild på min lunch, denna februarimåndag. Rågbröd, kokt ägg, kaviar och lite dill. Ett glas mjölk till är ett måste. Såå gott! Jodå, man kan äta mat på skärbräda. I alla fall jag. Och den här mackan är för mig en perfekt lunch att ta till när jag står med huvudet i kylskåpet och inte vet vad jag ska äta. 

Men det var inte det jag tänkte blogga om idag. Utan om bildbehandlingsprogram.

Tack för alla svar jag fick när jag undrade vad ni använde er av. Jag har nosat på flera av programmen... och blev så matt. Har använt mig av Photoshop under alla år på reklambyrån och är van med det. Men nu går licensen ut och jag vill inte betala för en ny. Så tröttsamt och himla jobbigt att sätta sig in i ett nytt program. Men vet ni? Jag fastnade för datorns eget bildredigeringsprogram. Okomplicerat och enkelt. Innehåller det som jag anser mig behöva till mina bloggbilder. Så lättad jag kände mig! Varför krångla till det?

Glad måndag önskar jag er. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du hittade något som passar dig!
Äggmackor är jättegott 😀
Glad måndag! Eval8

Mamma C sa...

Nu blev jag påmind att gubben ha tjatat 😉😀 om sillmacka för ett tag sedan.
Det får nog bli det till lunch någon dag här.
Ja, varför ska man krångla till något för när man redan har något bra.
Ha en fortsatt fin måndag du med.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Äggsmörgås är aldrig fel. Så gott!
Ja, varför krångla till saker och ting om det finns enkla lösningar?! Härligt att din dator har ett bra redigeringsprogram som uppfyller dina behov utan att du behöver bli matt av en massa andra val. Känner mycket väl igen mig i det :-)
Kram
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

En äggmacka är ju aldrig fel. Vad bra att du hittade ett bra program för redigering. Kraaam Pia

lisashus sa...

Vilken god lunch och helt godkänd med saker man oftast har i kylskåpet.
Hoppas att det fungerar med bildprogrammet i datorn. För mej ganska ok men rätt begränsat men det får duga.
Kram
Lisa