25 juni 2014

En Blåvinge på väggen


Äntligen har jag köpt en ram till fjärilskortet...


 ...det fjärde i serien som Lisa, Lisas hus har tryckt upp efter sina söta akvareller. De tre tidigare sitter sedan länge ovanför min sänggavel. Jag tycker de är så fina. Den här Blåvingen hamnade i köket och jag blir glad när jag ser den.


Schersminkvistarna har jag fått av dotter L och hela köket doftar så gott, alldeles lagom, för det är inte den starkaste sorten, den som nästan kan orsaka huvudvärk. Ljusstaken kommer från mormors släkt och är jättegammal. Visst är den vacker? Passar så bra till Lisas Blåvinge!

Kul att så många kammade hem höga poäng i mitt förra inlägg om Carl Larsson-gården!

Huller-om-buller-vädret fortsätter och jag bestämmer mig för att gilla läget. Ha det gott ni också!

17 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, vad jag känner mej hedrad och stolt över att du pryder dina väggar med mina alster! Så glad!
Den lilla akvarellen under tyckte jag mycket om - jag är i gott sällskap må jag säja!

Jättevacker ljusstake! Det blåa hör sommaren till, känns det som!
Så många ljuvliga dofter det finns nu och schersminen är en i raden!
Kram
Lisa

Ezter sa...

Så fint det blev! Du har så många fina saker :)Man blir glad av att titta in hos dig!

Lena sa...

Vilken söt blåvinge! Gillar den mycket bättre än kålfjärilarna...;-)
Ser att det blommar schersmin hos dig också!
Kram Lena

Eleonora sa...

Lisa gör så många vackra saker. Den lilla Blåvingen passar utmärkt hos dig.

Kallt är det fortfarande och på lördag reser jag med Dala-familjen till Österlen. Håll tummarna för mig att jag får varmt och skönt och soligt där.

Ha det så gott och hoppas vi kan träffas igen vid mitt nästa besök i Dalarna.

Glad sommar önskar
Eleonora

Julia sa...

Me ha encantado tu post, tienes cosas muy interesantes, felicidades por tu bloc. Te invito a visitar el mio, esta semana damos la bienvenida al verano con un monton de propuestas interesantes. Espero que te guste y te hagas seguidora y si ya lo eres gracias por tu visita. Elracodeldetall.blogspot.com

annika sa...

Vacker fjäril med blå färg. Passar fint i ditt kök tillsammans med de fina husen.
Huller om buller väder var ett bra uttryck!

Kram
annika

Fågel Blå sa...

Åhhh så vacker tavla blev så fiiiin!
Och vad fint det blev med vit ram!
Önskar dej en fin Sommarvecka
Kram Kathrine

Skaparglädje sa...

Blåvinge-tavlan är jättefin. JAg blir glad av fjärilar.
Lagom doft på växterna är bäst.
Kram!

Vardag och flärd sa...

Lisas bilder är så fina, jag har några insektskort av henne! Och den lilla ljusstaken är bedårande! Du har det så hemtrevligt!
Kramar Eva

Merja sa...

Lisas tavlor är verkligen fina! Såg att du varit till Sundborn:) Där är det en fröjd att gå!
Ha det gott!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å ja det var fint det kortet med sommerfuglen og passet så bra på kjøkkenet der det blå går igjen i gardinene også ! Lysestaken var kjempesøtog så koselig da at den er fra din moromors slekt. Her har vi hatt blå himmel og sol , så styrtregn , lyn og torden , senere ble det sol igjen , men ganske kaldt. Huff sier jeg ! God natta klem til deg .

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt söt liten blåvinge. Ljusstaken är ur-fin om man får uttrycka sig så. Ha en bra dag! Kraaam Pia

Mycket annat & lite betong sa...

Så fin färg på blåvingetavlan!
Jag har en schersmin helt utan doft tyvärr men den har inte börjar blomma än.

Kram Agneta

PS. 9 poäng!

Huset bakom lindarna sa...

Jag har också tavlor som jag köpt av Lisa, men mina har inte kommit upp ännu. Mina schersminer börjar blomma äntligen efter flera års vila, men de doftar inte mycket alls
men jag är glad för att de äntligen blommar.
Visst är det tråkigt sommarväder, men det är som du säger bara att gilla läget ändå.
Ha det bra!
Finas mammis

Meta sa...

Lisa gör många fin bilder de sitter snart uppe på min koloni med.
Visst är det härligt att plocka in från naturen och få njuta av dess dofter.
Önskar dig en fin fredag
kram Met

G:a Affären sa...

Blåvingen passar så bra in i köket hos dig, här pryder Lisas fina fjärilar mitt arbetsrum. Fint också med de blå inslagen i gardinen, burken och den söta ljusstaken. Jag har aldrig sett någon liknande och det är säkert extra betydelsefullt när det är arvegods.
Jaa, det är bara att gilla läget när det gäller vädret, jag tröstar mig med att kantarellerna mår bra av det här.
Varm kram
Cia

Blommiga Rutan sa...

Åh vilken söt tavla! Passar så fint till den vackra ljusstaken, tänk så roligt det är med gamla vackra saker från kära anhöriga.

Kram Anncathrine