27 maj 2020

Förströelse


I dessa dagar måste man hitta förströelse och min förströelse nummer ett är att ha ett pussel på gång. Jag tänker att mitt köp av slagbordet var ett riktigt lyckokast, här går det att bre ut sig.


Nu har jag börjat på det sjunde pusslet och det största hittills, 1500 bitar, lite att bita i, hihi. När jag vänt på alla sorterar jag ut kanter och bitar av himmel. Då slipper jag åtminstone att leta bland dem i början. Nån gång har jag börjat med ramen men inte denna gång.


I väntan på en garnleverans så pusslar jag vidare. För stickningen gav rejäl mersmak vill jag påstå. Ni som är frihetsberövade, vad förströr ni er med?

Må gott i försmaken av sommar!

9 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Oj....där har du att göra en stund :-) Jag älskar att pussla. Kanske borde ha köpt ett slagbord jag med så ett pussel kunde ligga framme.
Jag är ju inte riskgrupp och behöver inte ha så hårda restriktioner, men känner ändå av begränsningar i form av social distans och minimalt med kontakter för övrigt. Är mycket mer hemma vilket gör att trädgården börja se riktigt prydlig ut, böcker blir lästa, korsord lösta och lådor rensade. Funderar på att ta itu med all släktforskning som ligger både i form av fotografier, namn och information. Har underlag för både min och makens släkt + släkten som levt på vår Dalagård. Släkten från vår Dalagård finns inte längre kvar därför vill jag föra den historia vi har vidare till nästa ägare till gården. Ett digert arbete då jag fått tillgång till släktforskning gjord av en man i trakten och där den här släkten ska finnas med sen sent 1500-1600 tal.
Idag ska jag packa en födelsedagskorg......min mamma fyller 80 år i morgon :-)
Ha en mysig dag!
Kram Birgitta

Isas Trädgård sa...

Jag har också ett pussel på gång med 1.000 bitar . Jag gör precis som du och sorterar upp olika bitar i små skålar. Det är så roligt att se motivet växa fram och alltid tänker jag att det måste fattas bitar innan man slutligen får ihop hela härligheten.
Lycka till med pusslandet !
Kram/Isa

lisashus sa...

Vilket jättepussel! Där har du verkligen att göra och bordet kom väl till pass här.
Jag har då inga som helst problem med att förströ mej, jag har en trädgård, sen finns det alltid att göra hemma - sortera, städa etc.
Lycka till med pusslandet!
Kram
Lisa

Eva-Lotta sa...

Jag har sett att många börjat pussla. Tänker att ni borde ha pusselbyte inom bloggvärlden, det hade alla tjänat på. Utom handlarna...

Rosor och ruiner sa...

Men oj, 1500 bitar, inte dåligt! Har aldrig gjort större än 1000.. Men det fixar du! Pussla är ju bra förströelse, nåt jag alltid brukar göra på julen, men varför inte nu med, om man är i karantän! Men vart äter du nu då, mellan bitarna ;)

Tack för boktips med, den verkar bra!
Kram Gunilla

Villa Ryttarängen sa...

Åhh jag får rysningar nästan. Pussel är inget för mig. Dålig finmotorik och dåligt tålamod. Men så härligt att det finns de som gillar sånt och fina bilder blir det. Kul tidsfördriv kanske. Kraaam Pia

Annica sa...

Ja, nu har du något att bita i... så många bitar har nog gjort mej smått galen. Det gäller verkligen att ha tålamod. Köpte en slags matta till mamma som det gick att rulla ihop om man tog en pusselpaus. Har inte hört vad hon tyckte om den, men det låter ju smart.

Nu har vi läst böckerna, både jag och mamma. Nu är de utlånade till mammas väninna. Så underbara! Vi verkligen älskade dem! Stort TACK för läsglädjen!

Kram
Annica

Mamma C sa...

Oj, det var lite bitar att pussla ihop.
Kram Carin

HWIT BLOGG sa...

Oj så kul att pussla! Det var 100 år sen jag gjorde det, minst!
Där gav du ett bra tips även om jag inte direkt är isolerad...jag har ju min stora trädgård tack o lov...
Kram från Titti