4 maj 2020

Vår stora kärlek


Jag har börjat att se flera serier som andra rekommenderat men inte blivit riktigt fast i någon. Men så upptäckte jag en gammal bekant. Minns ni Vår stora kärlek som gick i många avsnitt för några år sen? Jag såg den då och tyckte jättemycket om den. Nu har jag börjat se den igen och jag är inte besviken. Anser att den är i toppklass! Den är en brittisk dramaserie som främst handlar om att hitta kärleken på äldre dar. Fantastiska skådespelare. Kärleksfull. Trovärdig. Fin.

Har du inte redan sett den... grattis. Du har fyra fantastiska säsonger framför dig. Så perfekt passande för oss som sitter inne och har tid över. Finns att se på SVTplay.

Ha en fin måndag. Nu ska jag titta på ett avsnitt till. 

6 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Den har jag inte sett, men jag tittar inte så mycket på tv...Ha en fin måndag!

Vit Hortensia sa...

Idag är en "titta på seriedag" så tack för tipset :-) Regnet hänger tungt och det blåser så kallt. Riktigt hänga inne väder! Jag tipsade äldsta sonen om Outlander så nu sitter han och hans sambo fast och manglar alla de säsongerna :-)
Må så gott!
Kram Birgitta

Mamma C sa...

Tack för det tipset. Det blir ju en del tv-häng på kvällarna här nu.
Kram Carin

Bettys beundran sa...

Har inte sett serien du rekommenderar men engelska serier brukar ju vara bra. Däremot Outlander som Vit hortensia har sett - jag har sett alla avsnitt en höjdare. Så tallriken var från Nittsjö, på 70-talet önskade jag o livskamraten oss Nittsjö blå när vi fyllde år. De var så dyra så vi fick vänta läääänge att få ihop sex koppar, fat, assiett och lite annat. Nu ligger de i en låda på vinden. Finns ingen efterfrågan på dem i dag.

lisashus sa...

Visst är det roligt med gamla serier. Jag har ännu inte vågat se vad som finns, jag vet att jag blir så fast då och kan sitta i timmar och se avsnitt efter avsnitt. Minns serien "Hemma igen" från Australien. Satt en jul när jag var sjuk och såg....jag vet inte hur många säsonger och avsnitt jag avverkade! En helt otrolig serie.
Vår kärlek minns jag också, den var verkligen bra och britterna kan det där med serier. Tack för påminnelsen!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset, den kanske det blir så småningom!
Kan annars också rekommendera Hemma igen, som jag ser att Lisa här ovan tipsar om! Den plöjde jag i somras. Och har du inte sett Downton Abbey så är det min allra allra bästa....! (och The Crown är inte så dum den heller.... ;) )
Kram Gunilla