6 juni 2016

Grattis!


Jag firar inte bara nationaldagen idag...


... utan också att äldsta barnbarnet fyller 24! Grattis till oss som har förmånen att få bo i vårt vackra Sverige och grattis min fina Sofie! När hon fyllde ett år fick hon en liten lönnplanta av mig som hon efter alla konstens regler hjälpte till att plantera på gårdstunet. Nu är lönnen stor och håller på att bli ett riktigt vårdträd.


Bara att konstatera, de växer och blir stora under 24 år... både lönnar och barnbarn!

Ha en fin dag ni också.

11 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja, grattis till oss som får bo här i vårt vackra avlånga land! Vilken fin gåva hon fick på ettårsdagen, och vilket maffigt träd det har blivit!

Kram Gunilla

lisashus sa...

Grattis till både barnbarnet, lönnen och vårt vackra och sköna land!
Vilken fin gåva att få - ett träd! Vad kan väl vara finare.
Önskar dej en jättefin dag!
Kramar
Lisa

Meta sa...

Ja men du så fiffigt. det är kul med sånt där. Jodå minsann de är på barnen man börjar fatta att tiden går.Grattis till henne då.
Ja det där med rosor och odjur det finns allt här med men inte så mycket i år. Vita rosen brukar inte få löss.
Ha nu en fin och solig dag
kram Meta

Vardag och flärd sa...

Grattis till ditt stora barnbarn! Och vilken god idé att ge en liten lönnplanta, lätt att se vilken växtkraft när den blivit så stor på 24 år!
Hoppas du får en härlig junivecka, kanske morgonturer på cykeln!
Kramar Eva

Ezter sa...

Grattis till barnbarnet :) Fin lönn!

Vform sa...

Jag får också gratulera till Ditt/Ert vackra Sverige en dag som denna!
I Sverige finns många av mina släktingar och många vänner!
Kommer att besöka Sverige minst två gånger i sommar ... en weekend i vackra Umeå och så en tripp ända 'ner' till Västkusten!
Just nu njuter jag av Skanskenfirandet i Tv :)
Ja, bara att konstatera att tiden går, alla blir stora .. om det så är barnbarn eller träd!
Stor KRAM till dig :)

MårsArt sa...

Grattis till ditt barnbarn och till Sverige. Jag är så tacksam över att få leva i vårt fina land. Jag blir så förundrad över hur mycket ditt barnbarns vårdträd har vuxit på 23 år. Vilket fin gåva och så underbart minne för er alla. Det ser så härligt ut att cykla runt "din" sjö och ta en paus på ett vackert ställe.
Kram
Agneta

Eleonora sa...

Grattis till dig också som planterat en lönn, som ville växa ikapp med barnbarnet. Så vackert trädet är. Mitt äldsta barnbarn heter också Sofie men hon är ett år yngre än ditt.

På min balkong har Kaprifolen redan blommat klart - endast några små rester är kvar med bladverket är tjockt och fint och ger en bra vägg mot gatan. Kram kram från
Eleonora

Agneta Tellander sa...

Fint skrivet! Ja barnbarnen växer fort och så bra idé att ge ett träd. Träd är ju så vackra. Är nog litet av en trädkramare faktiskt. Gör ont i hjärtat då gamla mäktiga träd sågas ned ofta helt i onödan. Kram

House and Garden by Bia sa...

Vilken bra present !!...och herregud så stort trädet blivit !!...24 år går fort...min dotter blir 21 i denna månad !!
Åskan kom för ett tag sedan, först hade vi sol och 24 grader, men efter åskan gick värmen ner ett par grader.
Ha det gott !
Bia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Gratulerer ! Det er så fint det der med å plante et tre det året barnebarnet blir født ! Naboen vår her i Sverige har også gjort det og da er et tre 15 og et 6 år gammelt , det er så fint ! God sommerkveld til deg ! Her på svenskegården blåser det friskt i dag , men sola er her :) Klem