8 april 2019

Det ena ger det andra...


Det började med att jag bestämde mig för att det slitna linnetyget som suttit på köksstolarnas sitsar skulle bytas ut. Det hade gjort sitt efter många års trogen tjänst. Inte bara en gång hade det sprättats av, tvättats och stiftats på igen. Så jag tog en promenad till fina inredningsbutiken Kol & Rosor (3000 steg i sakta mak, hurra!), affären där det finns mängder av underbara tyger att välja på.


Men jag visste vad jag skulle ha, ett rutigt svart och linnefärgat tyg i stadig kvalitet. När jag kom hem tog jag av alla sitsarna och tänkte börja sprätta av det gamla tyget... Tittade med nya ögon på mormors slitna stolar och fick en idé...

Ja, nog är det lätt att det ena ger det andra. Fortsättning följer...

8 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Men vad har du nu hittat på då...? ;) Skall bli spännande att se vad det blir!

Kram!

Villa Ryttarängen sa...

Oj så nyfiken jag blev nu då. Ska bli så roligt att få se sen. Jättefina stolar, jag älskar stolar. Kraaaam Pia

Eva-Lotta sa...

Vilken cliffhanger 😜

lisashus sa...

Så jättefina stolar du har och fyra likadana dessutom! Jättevacker modell! Visst är det så, att börjar men en ände, så brukar det dra med sej både det ena och det andra. Spännande att se fortsättningen, men jag övertygad om att de blir otroligt fina efter din framfart!
Kramar
Lisa

Mamma C sa...

Hur nyfiken blev man inte här då 😮.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så spännande att få se vad du hittar på med de fina stolarna!......och härligt att du har inspirationen och orken att göra det!
Allt gott till dig!
Kram
Birgitta

Annica sa...

Hurra för långpromenaden!
Och hurra vad spännande med stolarna!

Kram
Annica

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.