4 augusti 2023

Lösningen på problemet


 Minns ni att jag skulle leta efter en lämplig hallspegel?

Som skulle dölja den fula luckan till proppskåpet som är placerad så dumt och som jag höll på att reta ihjäl mig på? En spegel i rätt mått var svår att hitta och när jag hittade en som var skapligt rätt så passade den inte alls ändå.

Men så fick jag en idé.


En målarduk uppspända på ram kanske kunde dölja luckan? Jojomensan, och hos Clas Ohlson fanns dukar i perfekta mått! Men hur skulle jag dekorera? Jag provade med några torkade strån...

... och vips hade jag limmat fast en hel äng! 

Eftersom luckan sitter så lågt så gjorde jag två tavlor. Och när de torkat efter övermålning med två tunna lager färg för att fixera och skydda stråna så sitter de nu på plats i hallen.

Tada! Lätt att lyfta bort om strömmen går. Och jag slipper se det fula elskåpet. 

Tycker det är så fint när frökapslarna kastar skuggor. Ett roligt men skräpigt projekt. Jag är nöjd.

Idag ska jag på utflykt. Med paraply. Glad helg mina vänner!

12 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det där var ju så smart och blev jätte,jättefint. Ha en härlig fredag. Kraaam Pia

Anonym sa...

Jättesnyggt . Blev nog bättre än en spegel. Tycker inte alltid att det är kul att se dig i helbild.
Trevlig helg. Kram Anki

Anonym sa...

Så smart! Det blev verkligen jättebra!
Trevlig fredag!

Vit Hortensia sa...

Det blev ju perfekt!
Ha en fin utflyktsdag! Hoppas du slipper använda paraply :-)
Kram Birgitta

Mamma C sa...

Men vilken toppen idé du kläckte. Hur fint och snyggt blev inte det där.
Ha en skön fredag.
Kram Carin

lisashus sa...

Du hittar alltid så härliga idéer! Detta var ju en perfekt lösning. Jag håller verkligen med dej om placeringen på proppskåpet. Mycket märkligt att sätta det så lågt och mitt på en vägg! Bra och förvillande med två "tavlor" dessutom! Superfint!
Ha en härlig utflykt, trots regn!
kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Nämen alltså, det där var ju så smart! Och snyggt! Så du!

Kram och trevlig helg!
Gunilla

Tuula sa...

Otroligt fint! Du lyckades dölja proppskåpet på ett fantastiskt vis.
Trevlig helg!
/Tuula

Anonym sa...

Bonjour Eva-Mari,
Quelle bonne idée de fabriquer ces deux tableaux pour cacher ce misérable boîtier.
Très réussi.
Bonne ballade et bon week-end
Lram
Hélène

Från Glam till Damm sa...

Hej,
Men vilken dum placering på det proppskåpet. Haha...Någon som inte tänkte till där, eller hur? Men vilken fantastisk lösning du kom på. Nu är den som borttrollad! Nice.

Ha det gott!

Anneli

Anonym sa...

Bodde på hotel Bergmästaren förra helgen, och när jag gick en sväng på stan var jag plötsligt mitt framför ditt hus! Så fint du bor, och med en trevlig park till. Men kanske tåget precis i närheten stör?

Reni sa...

Super!!!🇭🇺🤗 Renáta