7 augusti 2023

Sommar på en tallrik


Det finns så mycket som är extra gott just under sommaren. Men skulle jag välja ut en maträtt ur allt det goda så blir det matjesill med färskpotatis. Helt klart. Givetvis med gräddfil, ägg, gräslök och dill. Och en knäckemacka hör till förstås. 

Sällan dricker jag öl men det händer och till sill tycker jag det är det godaste. Då föredrar jag den på bilden, alkoholfri. Såklart äter jag på balkongen! För mellan regnskurarna så har solen faktiskt varit framme. Matjesill... en rätt att tänka på och längta efter under vintern. Sommar på en tallrik. 

En sak jag upptäckt. När jag kommenterar hos vissa bloggar så hamnar min kommentar i skräpposten. Likaså hittar jag ibland kommentarer från er som har hamnat i min. Nån som vet hur man ska komma ifrån det problemet? Har försökt via inställningar men inte hittat nåt att åtgärda. 

Världsligt problem men likafullt mystiskt.

Önskar er en ny fin augustivecka.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så konstigt med kommentarerna, om det är folk du brukar kommentera hos? Tyvärr är det inget jag begriper, men jag kan önska dig en Glad måndag! Eval8

Vit Hortensia sa...

Mmmmm....sill, färskpotatis och alla de tillbehör du räknar upp är verkligen sommarmat. Likaså att kunna sitta ute och avnjuta måltiden!
Idag äts det ingen mat ute här hos oss för oj vad det har regnat och blåst under natten.....och regnet fortsätter falla. Igår tände vi första mysbrasan i kaminen och idag myser vi inne :-)

Har också sett att några kommentarer den senaste tiden hamnat som skräppost och det har då varit från konton där också mina kommentarer bara försvinner när jag trycker på "skicka".
Enligt yngsta sonen är blogger lite konstigt på det sättet att blogg och kommentarsfält inte är under samma administratör. Jag bloggar genom Safari, men för att kunna hantera kommentarer måste jag (av någon anledning jag inte riktigt fattar trots att sonen försökt förklara) använda Chrome. Drar mig varje gång för att installera nya säkerhetsuppdateringar för det är inte bara en gång som det sen strulat i kommentarsfältet. Så frustrerande och irriterande! Har tyvärr inget tips att ge dig. Jag har bara lärt mig att då och då kolla kommentarsstatistiken för att se att inga kommentarer hamnar som skräp :-/

Ha en fin måndag! Kramar
Birgitta

Mamma C sa...

Verkligen en riktig god sommartallrik.
Vet inte hur man ska åtgärda ditt problem som du sett.
Ha en fin måndag.
Kram Carin

lisashus sa...

Helt klart en sommarrätt som är allra godast på sommaren! Den brukar bli aktuell hos mej redan efter första maj, och sen under hela sommaren.
Det ser väldigt gott ut på din tallrik och på din nya härliga balkong! Denna sommar kan vi i alla fall inte klaga på solen och värmen, ha-ha! Nåja, nu börjar det bli lite väl mycket av oväder. Nattens väder var inte att leka med, åska och ösregn.
Har inte heller någon förklaring på ditt problem. Har också upptäckt kommentarer i spammappen i bloggen som ligger flera år tillbaks. Mycket skumt!
Ha en fin start på veckan!
Kram
Lisa