14 augusti 2023

Var är alla mina kuddfodral?


Jag har letat överallt. Vart har de tagit vägen, mina kuddfodral? Har flera som jag tycker om och byter till med jämna mellanrum. Men, nu är alla puts väck.

Den här kudden däremot är ny, köpt på Jysk, som jag tycker har mycket bra grejor nuförtiden. Just nu ligger kudden på en stol och är fin. Den kommer hamna i soffan sen. När jag tittat klart på den.

Kan det vara så att alla kuddfodral av misstag hamnat med textilierna jag sorterade ur linneskåpet och skänkte till secondhand när jag flyttade? Hm. Ledsamt men synnerligen ett världsligt problem.

Glad måndag, alla!

10 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Hmm vad tokigt, du får gå till butiken och kika. Kanske du hittar några där dina gamla eller några andra. Fin kudde du köpt. Ha en härlig dag. Kram Pia

Anonym sa...

Så hände med alla mina hemstickade tröjor. Packade i svarta säckar och de återfanns aldrig. Riktigt ledsamt, det var mamma som stickat de flesta. Ha en glad måndag! Eval8

lisashus sa...

Jätteknasigt om det är så som du tror, och ledsamt såklart.
Visst är det väl så att det alltid "försvinner" saker när man flyttar, saker man upptäcker långt senare, och som kanske hamnat på helt fel ställe.
Hoppas att kuddfodralen dyker upp. Jysk-kudden är jättefin!
Ha en fin start på veckan!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Men så tråkigt, och är det som du befarar så blir någon annan glad för dem 🙈😉.
Det är alltid så nästan att något försvinner när man flyttar.
Din nya kudde var väldigt snygg.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Hoppas su hittar dina kuddfodral på något ställe där du inte hade en aning om att de kunde vara....eller så får du fynda nya snygga kuddfodral som den du nyss köpt.
Jag skulle kunna köpa måååånga nya kuddfodral för det finns så himla mycket snyggt både i butiker och på loppis. Var på vippen att köpa ett vackert blommigt fodral så sent som i torsdags :-)
Ha en fin augustivecka! Kram
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Ja, du får nog göra som Pia föreslår, gå till butiken, och kanske köpa tillbaka dina fodral! Men det där var fint, och på en fin stol! ;)

Kram Gunilla

Monica sa...

Kanske att du packat in dem bland lakan och dylikt så du skulle få mer plats när du flyttade med dem? Få ihop fler saker så. Du får kolla noga, hoppas att du hittar dem.

Hannas krypin sa...

Så tråkigt att fodralen verkar vara borta. Hoppas att du hittar dom. Kudden från Jysk är väldigt fin.

MirandaMaräng sa...

De kommer nog fram igen ska du se. . .brukar vara så när man flyttar och allt blir så upp och ned! :-)
Ha en fin dag (hoppas du inte har översvämning där du bor)!
Kram

Från Glam till Damm sa...

Hej,

Det där har hänt mig vid flytt, att något bara varit som borttrollat från denna jord. Man tror att någon stulit eller att man glänt en flyttlåda någonstans, men oftast har det hamnat med en annan kategori som du skriver.

Lycka till!

Ha en riktigt fin dag!

Anneli