18 september 2023

Iris svarar på frågor

Iris har bett att få svara på frågor som hon tror ni vill veta. Här kommer de...


Hur trivs du i nya lägenheten, Iris? 

Jo, faktiskt bättre än jag trodde. Hade ju det så bra på förra stället, mer utsikt över parken och så. Här är ju balkongen större och mer fågelliv i trädet utanför. Kattnätet matte satt upp helt i onödan begränsar ju en del förstås. Men en och annan skata har man ju satt på plats. 


Blir du så omhändertagen som du förtjänar?

Det kan ju diskuteras. Ibland blir jag bortlyft från tangentbordet och det kan irritera mig. Men på det stora hela så blir svaret: Ja.

Är maten till belåtenhet?

Äter ju bara torrfoder av märket Royal Canin. Är ju prinsessa! Men det ska vara fullt i skålen. Blötmat... usch! Under min värdighet att få sås i morrhåren.


Hur ofta blir du borstad/kammad/kloklippt?

Älskar att bli borstad varje morgon. Skulle gärna vilja bli kammad flera gånger om dagen men matte går inte med på det. Hm. Kloklippet klara vi av en gång i månaden. Ligger på rygg i mattes knä och hon pratar så gulligt med mig under tiden. Bra, Iris... Du är såå duktig Iris... Bara en klo kvar nu, Iris... Riktigt mysigt faktiskt.

Är det nånting du skulle vilja ändra på?

Måste fundera... Inte vad jag kan komma på. Ännu mer knämys på kvällarna kanske?


Skulle du vilja ha en kattkompis?

Nää... aldrig i livet!! Flyttade ju från min uppfödare på grund av allt tjafs med de andra katterna. Alltså, JAG vill ju bestämma och inte ha en massa andra svansande runt mig.


Hur nöjd är du med tillvaron på en skala?

En nia kanske? Skulle bli en tia om inte den där Sibbe Hund kommer på besök emellanåt och gör så jag får ligga UNDER sängen. Ovärdigt. Men som tur är händer det inte så ofta.



Tack för att du ville svara så fint och personligt, Iris.

Tack för intresset. Mjau.

7 kommentarer:

Hélène sa...

C'est très drôle, ce chat qui donne son avis.
Je suis sûre qu'Iris est dorlotée, chouchoutée et aimée infiniment.

Lorsque j'avais Lady, une chatte de gouttière, elle aimait s'installer sur ma table de travail lorsque je peignais. Les chats adorent les endroits que les humains aiment aussi.

Bonne journée
Kram
Hélène

lisashus sa...

Vilken (ganska) nöjd kattprinsessa du är! Bara några små detaljer som inte var till fullt behag.
Fint att du ändå gillar kloklippningen! Antar att du har en mycket kärleksfull och förstående matte!
Nosgos till dej och kram till matte!
Lisa

Mamma C sa...

I det stora hela så är du ju nöjd med det mesta Iris.
Hälsa matte
Kram Carin

MirandaMaräng sa...

Mjau Iris. . . vi har samma smak du och jag. . .Royal Canin är det enda som gäller för mig också och en och annan räka ibland så klart! Och att dela med några andra fyrbeningar har jag inte heller någon lust med. . . vill ju ha matte för mig själv. . .!!! :-)
Stor Tassekram från Felicia

Anonym sa...

Får se om det blir tredje gången gillt så kommentaren går igenom.
Bra med en nöjd katt! Eval8

Rosor och ruiner sa...

Du verkar ha det toppen! Full uppmärksamhet från din personal, och inga andra chefer att förhandla med ;) Men ingen blötmat!? Det älskar mina tre, de skall ha frukost och kvällsfika, Harry punktmarkerar mig så att jag inte skall riskera att glömma det...

Ha det gott lilla fina Iris!

Hälsningar Harry, Myzans och Elsas personal!

ps, du är ju sååå himla vacker!!

Vit Hortensia sa...

En så charmig och vacker prinsessa.....som inte alltid verkar få precis som hon vill, men är nöjd ändå :-)
Ha en myspysig kväll! Kram
Birgitta