14 september 2023

Kom in i mitt kök


 Mitt kök är på intet sätt unikt. Traditionellt är rätt ord.

Men jag trivs i det och är glad över alla skåp och lådor som sväljer mycket.

Jag får piffa till det som går att göra roligare. Som hörnet där bänkarna möts. En fin bok och några andra viktiga matlagningstillbehör tillsammans med en flaska rött piggar ju upp.

Bäst är skafferiet i hörnet som slukar massor.

Äppelträdet utanför silar ljuset så fint. Ska bli spännande att se hur utsikten blir när trädet fäller sina löv.

En av väninnorna på besök kom med flera fina trädgårdsbuketter. Bland annat denna med två sorters Rudbeckia. Älskar dem!

Visst tycker ni också att det ska upp en tapet här? En varmare vägg vill jag nog ha. För en gångs skull har jag inte en aning om vad. Inte är det särskilt bråttom heller. Men... ni känner väl mig? Har jag fått något i huvudet så brukar det gå undan. Däremot vet jag vilka gardiner jag ska sy. Så småningom. 

Kul att ni hängde med. Tänk, inget kaffe blev det den här gången heller!

Önskar alla en fin dag.

8 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det var trevligt att kika in i ditt kök. Jag tycker som du, en tapet vore fint även om det är fint redan. Kraam Pia

Anonym sa...

https://www.familjetapeter.se/ingrid-marie-7650

https://i.pinimg.com/736x/55/bd/84/55bd84bf318b5e5a1d5a506b54eeb568.jpg

https://tapetshopen.se/?s=flora&post_type=product&dgwt_wcas=1

Något åt detta håll?
Tror det skulle passa med lite blommigt, speciellt med en vit bakgrund då det gör att det inte blir alldeles för framträdande.

Lena

Vit Hortensia sa...

Så hemtrevligt i ditt kök med den vackra hyllan och inslag av naturellt trä! Och ja, det skulle bli än mer ombonat med en tapet på den lilla väggbiten :-)
Önskar dig en fin torsdag! Kram
Birgitta

Anonym sa...

Vilket härligt kök du har! Kanske du kan sätta upp något fint tyg på väggen istället för tapet? Det är enklare om du skulle ångra dig.
Ha en fin torsdag! Eval8

lisashus sa...

Så fint att få se ditt kök! Verkligen praktiskt och bra på många sätt och det är alltid så bra när det är gjort i L-vinkel med bänkarna. Bra fatt få plats med bordet också. Ett skafferi är ju toppen också, det sväljer ju mycket.
Ja, många skåp har du och det är ju alltid toppen.
Spännande att se vad det blir för tapet. Säkert hittar du något riktigt snyggt, som vanligt!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Mysigt kök och helt klart skulle det vara fint med en liten tapet där på väggen.
Ha en bra torsdag.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Nämen, inget kaffe idag heller... ;)

Ser så trivsamt ut, ditt bord är ju bara för fint! Och jag håller med, en tapet där, det vore pricken över i:et! Skall bli roligt att se vad du hittar på. Jag är ju själv i tapetval just nu, hade ju bestämt mig men nu tvekar jag... alla dessa val... ;)

Kram Gunilla

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Quelle belle cuisine spacieuse et moderne vous avez ! cela doit être facile d'entretien et de cuisiner dans un si bel espace.
Nul doute que vous trouverez des idées, car vous en avez à revendre (ah ah) pour décorer le mur blanc qui vous gêne.

Ici, après la chaleur, c'est une journée d'automne qui nous attend.

Je vous souhaite une bonne semaine.
Kram
Hélène