9 september 2023

Nytt... fast sextio år gammalt


Minns ni att jag ropade in ett satsbord från Bodafors från 60-talet? Det skulle vara i teak men var i mahogny och det störde mig. Men praktiskt med tre bord i ett, det tyckte jag. Har jag använt mig av mer än det största? Nää.

Och det var i minsta laget framför min soffa. Så jag har haft ögonen öppna och kollat runt på olika nätauktioner och köp- och säljsidor efter ett mindre soffbord i teak. Helst med tidningshylla under. Och förstås i skapligt skick. Utan att hitta nåt bra. Jo, ett perfekt fanns hos fina retrobutiken Linne och lump men det var reserverat. Såklart. Men så...

... i förra veckan fick jag syn på ett bord som just lagts ut på Tradera som nog skulle passa, rätt mått, rätt utseende och i bra skick. Eftersom det hade ett Köp nu pris så slog jag till direkt. Det är ju lite vanskligt att köpa nåt man inte sett med egna ögon. Men så nöjd jag är! Ett 60-talsbord, möjligen 50-tal, i helt perfekt skick.

Titta bara på den fina flätade tidningshyllan! Tänk att det är sextio år gammalt. Undrar vem som haft det framför sin soffa en gång i tiden?

Och satsbordet... ja, det la jag ut på Blocket och sålde på en timme! Så kan det gå.

En fin helg önskar jag er.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser verkligen välhållet ut! Grattis till ditt fina bord. God lördag! Eval8

Mamma C sa...

Vilket fint bord du hittat och så fint och välbehållet det var med.
Flätningen var mycket snygg.
Kram Carin

Anonym sa...

Såå fint bord du hittat! Den som väntar på något gott….. Gäller väl även din nya lägenhet. Stort grattis till att du fick den till slut!
Ditt lilla paradis. Så glad för din skull!
/Marie i Roslagen

lisashus sa...

Vilken tur du hade! Såna bord är ju jättesvåra att få tag på. Väldigt snyggt och passande! Är ute efter liknande, men är nog inte lika "på" som du kanske. Så perfekt det blev och vilken snygg tidningshylla under!

Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Ohh, snyggt! Passar perfekt där ju...
Kram från Titti

Titti08 sa...

Lite kul!
Har ett likadant bord dock ej helt fyrkantigt.
Bredare på mitten.
Maken hittade det i ett soprum för ganska många år sedan!
Ditt ser jättefint ut.

MirandaMaräng sa...

Grattis till det fina köpet och att du fick sålt det gamla så fort! Bordet känner jag igen från mitt barndomshem där det fanns ett likadant!
Ha en fin helg!
Kram



Vit Hortensia sa...

"Den som söker, hon finner" :-) Förstår vad du menar med att det förra satsbordet kändes för litet. Det nya passar så mycket bättre!
KRAM till dig!
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Men så fint! Passar ju perfekt där, vilket kap du gjorde! Har faktiskt också kikat lite efter just ett teakbord som soffbord, dock tror jag inte att det riktigt passar med mina andra möbler, men jag tycker de är så fina! Och det måste ju finnas en tidningshylla under, det är ju så praktiskt!

Kram Gunilla