25 september 2023

Kvistar av hagtorn


Nu är det hög tid att plocka in grenar med vackra bär. Här har jag satt kvistar av hagtorn i vas.

Jag har aldrig torkat hagtorn förut så det blir spännande att se vad som händer. De har redan börjat skrumpna så smått och förhoppningsvis håller de hela vintern. Har ni provat?

Tycker de passar i bokhyllan framför tavlan av Birgitta Mångsén. En tavla som är mig så kär.

Här har björkarna börjat gulna och lönnarna bli röda. Det är så vackert överallt. Ett hösttecken jag sett fram mot är att Hemma med Ernst börjar! Nog blir man glad av den mannen? I alla fall jag!

Ha en fin start på den sista septemberveckan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, det har jag inte provat. Även här märks tydliga hösttecken. Ser faktiskt en röd lönn nu när jag tittar ut. Det singlar lite löv och även vår björk skiftar i gult. Glad måndag! Eval8

ime sa...

Ja jag blir också glad av att se Ernst 😊!

Hälsn wwwime-mittliv.blogspot.se

lisashus sa...

Jättefint med hagtorn! Nej, har aldrig provat, tror inte vi har några hagtornsbuskar här. Spännande att se hur de blir när de torkat. Passar ju perfekt till din fina tavla.
Hösten avancerar även här och det känns redan lite kyligare i luften - jätteskönt!
Ha en fin höstvecka!
(Du frågade om man måste klippa ner kaprifolen, vet inte, men jag gör det eftersom den växer och slingrar sej på min uteplats och kilar in sej. Jag klipper inte ner hela, kanske hälften. Den växer alltid upp igen sen).
Kram
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint! Först läste jag havtorn och tänkte att nu är det fel här. Hagtorn har jag nog aldrig sett. Fin tavla också. Kraaam Pia

MirandaMaräng sa...

Passar så bra vid den fina tavlan! Och JAAA. . . .har saknat Ernst i sommar så jag ser verkligen fram emot en höst med Ernst istället. . .och hans härliga citat "Man blir lycklig i hela huvudet". . .!!! :-)
Ha det så bra!
Kram

Mamma C sa...

Så vackert.
Tror inte jag sett på Ernst på flera år. Men jag gillar han.
Kram Carin

Hannas krypin sa...

Har inte provat men det ser fint ut. Hoppas de håller sig fina hela vintern.

Vit Hortensia sa...

Har ingen erfarenhet av hagtorn, men kvistarna är så fina i din vas! Hade ingen aning om att Ernst har startat ett höstprogram.....måste kika på svt play i helgen och se om jag hittar på honom :-)
Ha det så jättebra! Kramar
Birgitta