8 december 2023

Amaryllisglädje


Gävleväninnan hade tre vackra amaryllisstjälkar med sig när hon besökte mig i veckan. Knoppigt mörkröda, och precis på väg att slå ut. Allra vackrast prick nu tycker jag. Njuter i fulla drag och hoppas de håller länge.

Har känt mig småruggig och bara väntat på att bli sjuk men tror att jag hämtat mig igen. Många runt omkring är snoriga och hostiga märker jag. Rödvinsglögg och pepparkakor är väl en bra medicin, eller hur? Varm och rosig blir man i alla fall!

Ha en fin helg och hoppas ni håller er friska.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Snittamaryllis är väldigt fina.
Hoppas du slipper bli sjuk!
Trevlig helg! Eval8

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

J'aime aussi beaucoup les amaryllis rouges. Ce sont des fleurs étonnantes et qui durent longtemps.
J'espère que votre rhume est passé. Le vin chaud est peut-être un bon remède, mais il ne faut pas en abuser !
Passez un bon weekend et restez au chaud.

Kram
Hélène

MirandaMaräng sa...

Vad vore julen utan amaryllis. . .såå fin blomma! Fick vita vid 1a advent!
Hoppas du inte blir sjuk. . .bäst att ta influensa- och covid sprutor!
Ha en bra dag!
Kram

Mamma C sa...

Verkligen en vacker och ståtlig blomma. Den är mycket fin som snittblomma med.
Du kanske motade Olle vid grinden med din dunder medicin.
Ha en fin och bra helg.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Håll dig frisk!....och njut av dina väldigt vackra amaryllisar, glögg och pepparkakor.
Varm kram från mig till dig!
Birgitta

Villa Ryttarängen sa...

Amaryllis är ju en sådan fin blomma både som snitt och lök. Hoppas du håller dig frisk nu. Njut av andra advent helgen. Kraaam Pia

Rosor och ruiner sa...

De ser verkligen ljuvliga ut!
Målarkurs, det låter roligt, det skall jag också gå. Någongång... hoppas jag!

Hoppas du får hålla dig frisk nu!
Kram Gunilla

lisashus sa...

Underbara Amaryllis och vilken härlig färg! Så tacksamma dessa blommor är och ger en riktig julkänsla!
Hoppas att du håller dej frisk! Glögg och pepparkakor värmer gott!
Ha en fortsatt fin adventssöndag!
Kram
Lisa