2 augusti 2024

Tagetesbukett, kantareller på tråd och längtansbok


I min pallkrage växer Linnétagetesen sig så stor och tar upp så mycket plats att jag måste glesa ur dem för att ringblommor och solrosor ska få mer plats. En rejäl bukett blev det.

Den kryddiga tagetesdoften som jag tycker så mycket om fyller hela köket nu... tillsammans med en annan god doft... kantareller! Dotter Lisa kom till mig med en hel påse. Det mesta har jag ätit upp men några trädde jag upp på tråd och hängde under hyllan på tork.

Så gulliga!

Och äntligen har Nessers nya roman kommit ut... som jag längtat! En av sommarens höjdpunkter. Jag försöker att läsa långsamt. Det är svårt.


Jag hoppas ni också har det bra. Trevlig helg!

9 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Det ser så hemtrevligt ut i ditt kök! Härligt att kunna ta in buketter, så fin! Och njut nu av din bok, helgen är räddad kan jag tänka ;)

Kram Gunilla

Anonym sa...

Det ser verkligen mysigt ut.
Det är svårt att läsa sakta , man vill ju veta hur det går! Trevlig helg! Eval8

lisashus sa...

Dit kök ser verkligen inbjudande och trivsamt ut och så läckert med tagetesblommorna och kantarellerna på tork.
Visst är livet lite extra med en god bok.
Trevlig helg till dej och Iris också!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Läsa sakta tycker jag är svårt. Kanske du klarar det bättre än vad jag gör :-)
Så gulligt med svävande kantareller, och så gott att steka och äta dem! Kramar
Birgitta

Hallon o Blåbär sa...

Vilken bamsebukett det blev på ditt köksbord. Så vacker färg på tagetesen.
Så gott med kantareller också.
Ha en fin söndag med din bok.
Kram Carin

Hannas krypin sa...

Din bukett med tagetes passar verkligen in i ditt kök. Ser så himla trevligt ut. Har du kantarellerna som dekoration eller är det meningen att de ska torkas först och sen käkas upp? Dum fråga kanske.... :-P

Sheekira sa...

En till Håkan Nesser älskare, hoppas den nya är lika bra som allt han gjort.

Solstrimmor sa...

Mest som dekoration i detta fallet!

Solstrimmor sa...

Det var den!!