7 augusti 2024

Vad man håller på med just nu

Man åker på konstutställning och ser en tavla man inte kan motstå. Man köper den fast man redan har hur många som helst. Man får den hemleverad efter avslutad utställning. Man sätter om hela tavelväggen för att den ska få sin rätta plats. Man inser att nu är det dags att inskaffa den där tredje Billyn man tänkt på från och till. Man tar hjälp av en dotter och åker och köper den.

Man monterar. Man inser då att de andra två gamla är målade sen tidigare. Man måste alltså måla dem alla tre eftersom man inte minns i vilken färgkod de gamla var målade i. Man inhandlar färg. Man förbereder med golvpapp. Man slipar, tvättar och grundmålar. Man har delar över hela lägenheten.

Där är man nu. Det vill säga jag. Nu är det roligaste kvar. Att slutmåla. Och förstås att få allt på plats igen.

Har man inte jobb så skaffar man sig. I alla fall jag.

Usel bildkvalitet tidig morgon men det får ni stå ut med. Fortsättning följer.

5 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Ja, tänk vad en tavla kan ställa till.... ;)
Men det skulle kunna varit jag, igenkänning på allt. Heja dig, snart är det ordning hemma igen!
Kram Gunilla

Anonym sa...

För en tavla😂😂😂ja, du trivs ju med att ha fullt upp och tur är väl det!
Det blir säkert jättebra! Eval8

Hallon o Blåbär sa...

Tänk vad en tavla kan ställa till med 😉😄.
Men det blir kanoners när allt är klart.
Kram Carin

lisashus sa...

Vilket projekt det blev! Ja, av en liten tummetott (tavlan)....osv. Jag är säker på att det blir jättefint när det blir klart.
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Känner igen det där :-) Alldeles för ofta tänker jag "ska bara" och så för det med sig såååå mycket i slutänden. Fast.....det brukar bli bra när det är färdigt och det är jag övertygad om att det blir hos dig också!
Ha en fin fredag och helg! Kramar
Birgitta