30 augusti 2024

Har glömt att visa...


 ... kråkan jag gjorde när vi hade keramikträff i dotter Åsas keramikverkstad i oktober förra året. Eller kråka och kråka? Snarare kaja... eller nåt. Den hamnade i bokhyllan där den får blicka ner från översta hyllan.

Jag lovade ju att visa när den var klar och kanske ni minns...

... hur den såg ut när jag höll på med den?

Lite pillemarisk ser den allt ut. Har alltid tyckt om att skapa, forma, förändra... vad det än månde vara. För ett tag sen så hade vi en ny keramikträff hos Åsa. Då blev det en lergubbe...

... som jag jobbade klar hemma. Tog bara den här bilden under arbetets gång. Om ni undrar varför han har kattsand överallt så är det därför att jag ville ha honom lite "porigare", inte så slät alltså. Tryckte fast sanden och borstade bort överskottet under tiden han torkade. Nu väntar han på att skröjbrännas och kanske jag visar honom sen... kanske inte.

här såg det ut på en av träffarna. 

Tänk att september strax är här. Fattar ni? Önskar alla en fin början.

6 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Men waow vilken läcker kaja/kråka/fågel! Du är verkligen konstnärlig. Jättehäftig! Och gubben med, tänk så bra att ha kattsand hemma! ;)
Trevlig helg!
Kram Gunilla

Hallon o Blåbär sa...

Den blev ju jättefin när den blev klar din kråka/kaja.
Din lergubbe ser fantastisk ut. Den vill jag se när den är bränd och färdig.
Ha en fortsatt fin fredag.
Kram Carin

Anonym sa...

Så fin din kaja eller kråka är. Gubben ser också fin ut. Trevlig helg! Eval8

lisashus sa...

Vilken härlig kaja eller kanske kråka! Fin silhuett där bland alla böckerna. Underbart att ha tillgång till en keramikverkstad och att kunna få prova sina vingar även där. Har en liten dröm om att få forma och har lite lera liggande här. Få se om det blir något framöver.
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Du gör så fina, och helt unika, saker av en lerklump. Kajan/kråkan är bara såååå läcker! Hoppas du visar även gubbens slutresultat :-)
Kramar
Birgitta

Isas Trädgård sa...

Vilken konstnär du är Eva-Mari ! Så skickligt gjort - både kråkan och gubben - så imponerad !
Ha det så gott !
Kram/Isa