12 augusti 2024

Vill man... så kan man


Nu har jag målat klart Billyskåpen. Varje gång nu för tiden när jag tar mig an ett projekt jag med lätthet klarat förr, har jag glömt att jag inte är 37 längre. Det är ju så roligt och det som är roligt klarar man oftast av fastän man svettas, stönar och svär.

Men resultatet blev bra och jag känner mig nöjd. Och så gillar jag tavelväggen mycket. Det är nog bara jag som ser att det smugit sig in ett tredje Billyskåp. För att alla sektionerna ska bindas ihop målade jag en lång bräda i samma färg och lade som ovansida. 

Där vill jag inte ha så mycket pynt men min samling mässingsljusstakar vill jag låta stå där. Nu när kvällarna mörknar tänder jag dem igen efter uppehåll över sommaren. Och känner mig så nöjd över uträttat arbete.

Tankevågor, tavlan som satte igång hela projektet, fick en framträdande plats. Tycker mycket om den fastän den förorsakade ett rejält arbete. Men vill man och är envis så kan man.

Redan för flera år sen satte jag in min teve i ett av skåpen. Den fick precis plats. Så skönt att bli av med den när man inte tittar.

Ny vecka med nya möjligheter. Men nu tror jag att det får vara lugnt på projektfronten ett tag.

10 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Åhh så snyggt det blev och så smart med TV i skåpet ! Gillar också din fina tavelvägg och blir inspirerad att skapa en egen.
Yes, nu är det en ny vecka med nya möjligheter ! Härligt !
Ha det så gott !
Kram/Isa

lisashus sa...

Mycket imponerande! Så jättesnyggt det blev och så praktiskt. Smart med den hela brädan ovanpå också! Oj, så fint och med TV:n inuti också. Så många fina tavlor du har och det kommer verkligen till sin rätt på detta vis! Du är verkligen jätteduktig trots att du inte är 37!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Det blev jättefint tycker jag. Det är lätt att glömma åldern😇allt tar lite längre tid nu. Glad måndag! Eval8

Hallon o Blåbär sa...

Det blev så fint nu när det blev klart.
Känner igen det där att göra grejer som man gjorde när man var 25-30 lätt som en plätt.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så bra det blev! Tänk ändå att en liten tavla kan föra med sig så mycket jobb. Känner igen det scenariot väldigt väl :-)
Nu får du luta dig tillbaka i soffan och nöjt betrakta ditt verk.
Ha det så bra! Kramar
Birgitta

Rosor och ruiner sa...

Riktigt fint blev det, du kan du! Förstår att du gillar din tavelvägg, snyggt att den är rak i kanten nere och lite mer oregelbunden uppåt. Den nya tavlan är fin, Tankevågor, ja den satte tydligen igång dina tankar kring omgörning hemma! En annan jag gillar speciellt också är den vid ljusen, kvinnan i blått, vem har målat den?
Nu får du vila! Och glädjas åt din fina vägg, nu går vi mot höst också och mer tevetittande kanske, åtminstone brukar det vara så för mig. Ser väldigt lite på teve under sommaren.
Kram Gunilla

Solstrimmor sa...

Tavlan med den blå flickan köpte jag 1989. Den heter Skärgårdsjungfru och är en litografi av Lena Linderholm.

Anonym sa...

Du är GRYM mamma, på alla sätt och det blev jättefint! Nästa gång målar jag!
Kram dotter L

ime sa...

Så fint det blev!

Anonym sa...

Bra jobbat. Blev verkligen bra. Kram Anki