6 november 2023

Dit floden för dig... en fantastisk bok!


Nu kommer ett boktips igen. Men måste bara berätta om Dit floden för dig av Shelley Read. En fantastisk bok. Den berörde mig verkligen och jag formligen slukade den. Om inte den blir film så äter jag upp... min hatt!

Ni har säkert läst Där kräftorna sjunger... eller sett filmen? Den här påminner om den men är sin alldeles egna berättelse. Och vilken berättelse... bered er på en och annan tår.

Jag blev tipsad om den av en väninna som läser mycket. Hon läste hela natten. Jag fattar precis. 

Måndag igen. Idag tänker jag tapetsera. Ska bli så roligt!

Ha en rolig dag ni också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset!
Lycka till med tapetseringen! Eval8

Vit Hortensia sa...

Älskade "Där kräftorna sjunger" så det låter som att det här är en "måste ha" bok för mig :-) Tack för tipset och ha en kreativ tapetserardag. Spännande att få se resultatet!
Kram
Birgitta

lisashus sa...

Den typen av böcker är ju underbara och jag förstår precis din känsla här. Får jag tag i sån, så läser jag hela natten också, det går inte att få stopp liksom.
Jag läste "Där kräftorna sjunger", som jag uppskattade mycket, så denna får bli min nästa bok.
Tusen tack för tipset!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Men tack för boktips! Det låter som något jag skulle gilla! Jag har både läst och sett Där kräftorna sjunger, den var ju fantastisk!

Åh, så spännande att se sen vad det blev för tapet!! Lycka till med tapetseringen!
Kram Gunilla

Agneta Tellander sa...

Kul att du gillade boken. En av de där sällsynta pärlorna verkligen.
Har förresten läst ut Nessers senaste som du lånade mig. Blev också nattläsning🤣😂.
Vilken tapet blev det? Var du feg och tog den minst framträdande? Eller vågade du litet färg för en gångs skull?
Blir nog bra vilket som!
Kram🤩