8 november 2023

Här ska jag sitta idag


Här ska jag sitta, hela dagen. I alla fall nästan hela. För jag är så ledbruten och har sån träningsvärk i hela kroppen efter en hel dags tapetserande. Upp och ner med ischias på en trappstege är rena självplågeriet. Men nu är det klart. Och efter varje gång säger jag... Det här var banne mig sista gången. Men det har jag glömt tills nästa gång. Hade jag bett om hjälp skulle jag fått det. Men det är ju så roligt! Snart ska ni få se hur det blev.

Men som sagt. Här tänker jag sitta hela dagen. Och bara skriva. Något som också är himla roligt.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ha Ha! Jag känner igen det där. Man är ivrig och jobbar på och sedan har man ont överallt. Ha en fin skrivardag. Kraaaam Pia

Anonym sa...

Precis så är det😅
Ta det lugnt idag! Eval8

lisashus sa...

Visst är det väl typiskt! Känner så väl igen detta - man gör det roliga och går in med liv och lust. Sen kommer "surt" efteråt i form av träningsvärk och ledbrutenhet. Minns när jag målade min långa vägg i vardagsrummet för tre år sedan. Helt slut efteråt och ont på de mest märkliga ställen.
Bra att du vilar kroppen. Är det en månne ny bok på gång?
Kram och krya på kroppen!
Lisa

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,
Vous avez du courage de faire tous ces travaux ! parfois on présume de ses capacités physiques car on ne se rend pas compte que l'on a vieilli, seulement le corps nous le rappelle !

J'espère que vous vous êtes bien reposée et que les douleurs se sont atténuées.
Belle soirée !

Kram
Hélène

Mamma C sa...

Låter bekant det där. Kan själv, när man tycker någonting är skoj att göra.
Då kan det vara skönt med en vilodag.
Kram Carin