27 november 2023

Enkelt tips inför advent

Mitt kök är nytt och fräscht... men så vitt och såå tråkigt. I alla fall den här delen. Men ser ni? På kaklet! Just det...


Kom på att några vanliga gammaldags guldstjärnor kunde pigga upp! Jag hade ett par ark i min skrivbordslåda, kvar sen flera år tillbaka. Satte dem lite oregelbundet längs en kakelrad. Det blev fint tycker jag.

Så lite kan göra mycket. Som en viss man myntat... Det enkla är det vackra. Och ikväll börjar hans julprogram. Jag ska titta. Ska ni?

Glad måndag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart ska jag titta, alltid så trevligt i jämförelse med övriga grymma världen…

Anonym sa...

Nej, det är tveksamt om jag tittar. Det beror på vad andra kanaler sänder. Glad måndag! Eval8

Mamma C sa...

Så fint. Tänk att små stjärnor kan göra en sådan skillnad.
Ernst får jag titta på själv för det programmet gillar inte gubben.
Kram Carin

lisashus sa...

Jättefint och lite köksglitter över diskbänken! Visst piggar det upp och jag minns när man såg att folk klistrade upp lite allt möjligt på kakelplattorna. Detta är mera smakfullt förstås! Jättefint!
Kram
Lisa

Vit Hortensia sa...

Din rad av små guldiga stjärnor gör verkligen skillnad!....och jag missade Ernst, men tror att han finns på svtplay.....hoppas det.
Måndagskram till dig!
Birgitta

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

J'ai l'impression que l'Avent a une grande importance pour les Nordiques et que cette période est attendue avec impatience.
J'ai remarqué que certains commentaires y font allusion. Vous avez hâte d'installer les bougies et les guirlandes. Sans doute parce que les nuits sont plus longues en Suède que chez nous. Ici, en France, on ne célèbre pas vraiment cette période, à part peut-être, dans l'Est de la France (l'Alsace et la Lorraine).
Ces petites étoiles dorées sont une bonne idée pour égayer la cuisine.

Belle semaine !
Kram
Hélène

Anonym sa...

Men såå fint med stjärnorna! Den idén lånar jag gärna! Ernst ska jag givetvis se men det blir på TV4 Play, bra att man kan titta i efterhand 📺
Trevlig advent!
/Marie i Roslagen