18 mars 2018

Enkel och användbar


Jag vill gärna ha nåt för händer och tycker om att sticka. Jag bläddrade i en gammal Drömhem och trädgård från 2014 häromdagen och hittade en trekanstsjal som jag tror kan bli användbar.


Bara räta varv, men det som jag föll för... en virkad volangkant runt! Gullig, eller hur? Lägger med den enkla beskrivningen ifall någon får lust att sticka lite.


Jag använder ett ljusgrått garn från Svarta fåret och stickor nr 5 istället, man kan ta vad man vill och storleken bestämmer man själv. Enkel, okomplicerad och jättegullig tycker jag.

Strax ny vecka med nya möjligheter. Må gott!

10 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ha Ha! Jag skrattar här för mig själv. Tänker på min stickning i lådan som aldrig kommer bli klar. Synd på det fina ullgarnet. Kraaam Pia

Erikslundsliv sa...

Så fint det blir! Härligt att få handarbeta lite ibland. Just nu syr jag ihop min pläd av mormorsrutor och det ser ut att bli som jag tänkt. Kul när det man jobbat med blir lyckat!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

lisashus sa...

Lite lagom enkelt med en sjal och ändå så fin! Själv har jag en sjal liggande från en massa år tillbaks - något slags mohairgarn, med jättestickor. Den verkar nog aldrig bli klar, men du verkar driva igenom dina projekt, så din lär nog blir färdig! Härligt med en stickning på gång när man väl tar sej för. Undrar bara hur det går med lilla Iris? Är hon intresserad av garnnystan månne?
En fin start på veckan önskar jag dej!
Kramar
Lisa

Eva-Lotta sa...

Jag är kass på att handarbeta. Också.

Isas Trädgård sa...

Tack för tipset - jättefin sjal!!
Har lila garn liggande som ska bli nått - kanske blir det den här sjalen !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Meta sa...

Det där med stickning är ett avslutat kapitel i min bok det funkar inte. Härlig schal i alla fall och jag kan tycka att det är trist att jag inte fixar det. Men sånt är livet. man får lära sig leva med det. De finns annat att roa sig med. Hoppas ni får lite känning av våren ni med bland all snö. Här var så fint i helgen men nu snöar det igen jag gillar det inte.
Ha nu en fin vecka
Kram Meta

Marie i Skrifvarstugan sa...

En sjal helt i min smak, jättesnygg och visst är det skönt att ha nåt att lägga över axlarna ibland om man blir lite frusen.
Ha en ny fin vecka !

Anonym sa...

Så fin sjal! Tänkte nog sticka den. Hur många nystan gick åt till din?
/Marie i Roslagen

Lena sa...

Så fin och användbar! Blir perfekt att ha över axlarna på balkongen! Stickade en liknande till dotterns bröllop för några år sedan. Bra med lite grövre stickor...
Ha det gott i solskenet!
Kram Lena

Rosor och ruiner sa...

Fin!
Det här med Currykryss hade jag ingen koll på... och mina katter som allra helst ligger på min sida av sängen, jag som i min enfald trodde det var för att de gillar mig bäst ;) Ja, där ser man ;)

Må gott!
Gunilla