2 juni 2023

Så mycket att tänka på


Sista bilden från mitt hem innan villervallan bröt ut. Dubbla tulpaner köpta från liten hemodling. Som pioner ser de ut. Magnifika och doftande har de stått i nästan två veckor innan de torkade och blev flortunna. Nu är de ett minne blott.

Juni innehåller en massa roligheter. Skolavslutningar, studentexamen, födelsedagskalas, besök hos bästa gävleväninnan... och allt innan jag får nycklarna till min nya lägenhet den 15 juni. Så det gäller att börja sortera och packa redan nu.


Eftersom den här flytten sker med vindens fart så har jag redan börjat och allmänt kaos råder. Men ett strukturerat kaos. Jag är bra på att planera... har ju flyttat ett antal gånger i livet. Och fastän det bara är sju minuters promenadavstånd mellan lägenheterna så ska ju närapå allt ner i kartonger. Men jag älskar varje sekund även om både rygg och ischiasben bråkar. Men jag tänker mig för, det gör jag! Före midsommar sover vi i nya lägenheten, Iris och jag.

Men så mycket måste ske på direkten... adress- och flyttanmälan till berörda myndigheter, abonnemang, diverse sociala medier... hade glömt att det är så mycket att tänka på. Tur ändå att jag flyttar inom samma bostadsbolag, Kopparstaden. Åtta och ett halvt år har jag bott här och trivts superbra. Förutom, ja ni vet ju. Sommarhettan!

Välkommen juni. Livet ler och jag njuter. Hurra!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du äntligen kan glädjas åt sommar halvåret utan ha nerdragna persienner. Och förberedd med låder, påsar och bärhjälp. Det blir säkert bra.
Glad för din skull.
Kram Anki

Marie sa...

Lycka till nu med flytten! Så bra att det är nära mellan bostäderna, då kan det bli några promenader med smågrejer.
Hoppas att Iris finner sig tillrätta i den nya lägenheten!
Kram
/Marie i Roslagen

Anonym sa...

Lådor. Ska det varar. För fort ibland.

Anonym sa...

Det var snabba ryck! Så skönt egentligen! Även om det blir lite stressigt. Det är mycket att tänka på vid en flytt, men du verkar ha koll. Så du har bott så länge! Tiden går verkligen fort.
Lycka till med allt nu! Eval8

Titti sa...

Ja allt har sin tid! Dock en hel del att stå i vid en flytt...
Ha en fin och solig fredag nu i sköna juni!
Sommarkram från Titti

lisashus sa...

Vilka ljuvliga tulpaner, en ren njutning att titta på!
Oj, så mycket som krävs när man ska flytta. Har också flyttat ett antal gånger i mitt liv, så jag vet och du vet ju också att planering är prio ett!
Så många roliga saker du har framför dej i juni, förutom flytten då.
Sen får du och Iris koppla av i ert nya och bara njuta av sommaren där.
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Men är det redan åtta år sen du flyttade hit, det skulle jag inte ha gissat på, jamen vad tiden går!!

Tänk, snart bor du där! Du och Iris! Hoppas även hon gillar nya stället, katter gillar ju inte förändringar, men det går säkert bra, du och möblerna är ju bekanta sen innan!
Jag gjorde som så när jag flyttade, att jag gjorde iordning så mycket jag kunde på nya stället, innan jag flyttade katterna, så det inte skulle vara för kaotiskt när de kom hit. Men det går ju bara att göra om man har lite överlappning på boendet förstås, du kanske behöver vara ur samma dag som du flyttar allt. Oavsett så går det säkert bra! Lycka till!
Kram Gunilla

Mamma C sa...

Ja, det är inte bara att flytta. Det är mycket runt omkring med som måste ordnas.
Kram Carin

Hélène sa...

Bonjour Eva-Mari,

Ainsi, vous déménager très bientôt. Moi, je ne sais pas si je pourrais le faire. C'est beaucoup de travail, mais avec une heureuse perspective à la clé alors cela donne du courage.

Passez un bon dimanche
Kram
Hélène

MirandaMaräng sa...

Grattis till nya lägenheten. . . mycket att tänka på innan!
Ha en fin dag!
Kram

Rajani Rehana sa...

Beautiful blog

Vit Hortensia sa...

Visst blir allt upp och ner vid en flytt, men det underlättar alltid att organisera så långt det går....och så mycket lättare att flytta under sommaren än vintern. Tänk att du snart kan packa upp i den nya lägenheten med sitt skuggande äppelträd. Det kommer säkert att bli superbra!
Kram till dig!
Birgitta