28 januari 2015

Från köket sett...


Från köksfönstret har jag utsikt över taken och gatan därnere. Mer snö har kommit sen jag tog dessa bilder.


Från köket och balkongen har jag den här vyn över innergården. Tycker om rymden och ljuset, även om jag är lite nojig att bo så högt. Måste köpa mig en brandstege tror jag! Gömd under snön finns en fin välskött trädgård, jag har sett den på sommaren. Börjar längta efter att få bo in mig på balkongen. Men just nu längtar jag ännu mer efter målaren...

En fin onsdag önskar jag er!

15 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Næmmen har du enda et sånt fint vindue hjørne da ?! Så koselig !!! Et kirkespir kanskje det er der borte , eller i alle fall et tårn av noe slag . Ja du jeg tenker på hva man skulle gjøre hvis det begynte å brenne i andre etasje , sånn som hos oss ... grøss og gru ! Da får vi håpe at maleren kommer snart ;) Klem og fin dag til deg !

LINDA sa...

Hej!

Vilken fin utsikt du har! Det värsta med att bo i enplanshus är att man inte har en balkong - drömmer om att balkongodla och att ha en kolonilott. Det verkar så mysigt. Men man kan inte ha allt och jag älskar min trädgård.

Vad ska du odla på balkongen i sommar?

Solsken
//Linda

September sa...

Det dära fönsterhörnet alltså... Wow!

Vardag och flärd sa...

Tack för din alltid så vänliga och trevliga kommentarer!
Du ser ut att bo i ett fint område och bra med hörnfönstret i köket, då kan du hålla koll när dina besökare kommer. Kan tänka att du gärna vill pyssla i trädgården när det är så dags, men först och främst balkongen förstås.
Ha det fint, vännen!
Kram Eva

Rosor och ruiner sa...

Det låter som att du trivs, härligt!

Kram Gunilla

Meta sa...

Det är alltid spännande att se vad snön gömmer på nya platser.Hoppas du har lite sol på din balkong
Ha det så gott
Kram Meta

Ezter sa...

Det verkar som du kommer att trivas bra :)

Lena sa...

Härligt med en fin trädgård att ha utsikt mot!
Ha det så bra!
Kram Lena

lisashus sa...

Vilken fin utsikt och du ser himmel och säkert grönska när den kommer.
Du har så fina fönster och det verkar ju vara ett burspråk där i köket...! Så läckert och vilket fint ljus!

Att vänta på målaren är nog ingen hit, man är ju liiite otålig och vill få i ordning när man levt i kappsäck så länge som du ändå har gjort både i ditt gamla och nu i ditt nya.
Håller tummarna för att målaren dyker upp!
Kram
Lisa

Skaparglädje sa...

Tjusig utsikt.

Merja sa...

Kul att ha en fin trädgård att titta ner på. Hoppas din balkongen är lite större nu än den förra och att målaren kommer SNART!
Ha det gott!

Loppisälskare sa...

Härligt att komma upp lite. Ger vackert ljus och rymd. Vad härligt att ha en balkong som väntar. Något att längta till under den långa vintern.
/ RosMarie

G:a Affären sa...

Det verkar vara en mycket trivsam lägenhet. Och med balkong, innergård och trädgård blir det fulländat! Höjden gör ju också att det blir ljusare.
Hoppas målaren anlänt!

Kramar /Cia

Mycket annat & lite betong sa...

Åh, har du ett till sånt där fint hörnfönster! Härligt att se åt flera håll.
Din lägenhet känns redan så trivsam även fast du väntar på målaren.

Kram Agneta

Steekjes en Stygn sa...

Så fint utsikt du har. Trevligt att du har en vacker gård att titta på med. Ingen gård här men en stor parkeringsplats.
Hoppas dem kommer snart att måla hos dig.
Ha det fint bland dina kartonger.
Anje