4 april 2019

Tips på en fantastisk roman


Måste bara tipsa om en roman som jag inte kan sluta tänka på. Jag läser väldigt mycket, är allätare, och speciellt nu under min konvalescenttid har jag frossat i alla möjliga sorters böcker. Till och med läst om vissa böcker i min bokhylla har jag. Men, som sagt, ingen av dem har berört mig mycket som Små eldar överallt, av Celeste Ng.


Det är ett familjedrama som utspelar sig i den lilla staden Shaker Heights i Ohio. Baksidestexten sammanfattar innehållet bra... Hur kunde allt gå så snett i en så lycklig familj som Richarssons? Och när tändes gnistan som fick Shaker Heights att sjuda av konflikter? Var det när Mia Warren flyttade in i kvarteret med sin tonårsdotter Pearl i släptåg? Eller började det redan vintern innan, när ett spädbarn hittades övergivet i en kartong utanför en brandstation?

Lyckliga du som har den kvar att läsa!

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Tack för tipset.
Kram Carin

Rosor och ruiner sa...

Tack för tipset!
Kram Gunilla

Eva-Lotta sa...

Tack för tipset! Ska anteckna :)

lisashus sa...

Visst är det härligt med böcker som tar tag i en och inte lämnar en i fred liksom.
Denna verkar intressant! Tusen tack för tipset!
Kram och ha en fin fredag!
Lisa

Rämmengården sa...

Tack för tipset 😃 ha en fin kväll kram från Nina

MirandaMaräng sa...

Den boken blir jag verkligen nyfiken på. . . skriver upp den på min lista! :-)
Ha en fin helg i snön (Såg att Dalarna fått MASSOR!!!)
Kram