29 november 2021

Årets paketkalender


Liksom förra året kom dotter Lisa med fyra inslagna paket att öppnas varje adventssöndag. Hon är så företagsam och har ork att vara påhittig.

Och liksom förra året hängde jag dem i rad på knoppbrädan i hallen. Det första paketet...


... öppnade jag i går. Ett ljus med pepparkaksdoft! Perfekt i dessa tider.

Mitt traditionella första adventsfika blev inställt på grund av att två av familjerna hackade och snorade. Nu är fikat framflyttat och jag hoppas att alla är friska då.

Om jag är nyfiken på de övriga paketen? Var så säker!

Ps. Lilla lampan, som jag brukar få frågor om, är köpt på Clas Ohlson för nåt år sen.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vilken gullig dotter!

Mamma C sa...

Så synd att adventsfikat blev inställt.
Så gulligt av dottern att göra en paketkalender.
Ha en ny bra vecka.
Kram Carin

Vit Hortensia sa...

Så omtänksamt av din dotter att göra adventspaket till dig!
Jag har haft fullt sjå med att hitta någon bra julklapp till min mamma som uttryckligen säger att hon redan har för mycket saker och inte vill ha någonting.....men böcker....det kan man väl aldrig få för mycket av?! Det kommer hennes paket att innehålla :-) Ha en fin dag! Kramar
Birgitta

lisashus sa...

Vilken kul idé med adventspaket och jag kan tro att du är nyfiken. Fint med pepparkaksdoft på adventsljuset - verkligen passande!
Din lampa är verkligen jättesöt, har sett den och tror den finns kvar.
Trist när saker blir inställda med säkrast så såklart. Hoppas att de tillfrisknar så att du snart kan ha ditt adventskalas.
Kallt här också, men ingen snö, men sol och det är jag ju tacksam över!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Företagsam o påhittig, ja äpplet faller väl inte så långt från trädet…? 😉 Vad gulligt av henne!
Ja, det blir väl inte så lätt att skiljas från de små, men man kan ju inte ha hur många katter som helst. Har ju redan lite dåligt samvete att jag inte hinner med mina stora i den utsträckning de är vana vid nu när de små kräver sitt… Men gosiga är dom!! 🥰
Kram Gunilla