30 juni 2024

Vad kan man mer begära?


 En doftande pionbukett, ett glas sval rosé och en oläst bok. Nej, vad kan man mer begära? 


Efter en vecka med tropisk värme välkomnade jag lördagens regn- och åskskurar och söndagens betydligt svalare temperatur. Sommarväder som det ska vara... om man frågar mig. Men jag tackar högre makter för min lägenhet som ju är så mycket svalare än min gamla. Nu ska jag inte tjata om det mer men ni ska veta hur lycklig jag är över att ha hamnat här.

Och så ett glas av Leva rosé, mitt balkongvinen av mina längtor under vintern. Så nu njuter jag!

Önskar att ni har det lika bra som jag denna söndag som på nåt mystiskt vis är den sista dagen i juni. I morgon är det juli... redan!

Kram på er.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad varje gång jag läser om din glädje över lägenheten. Det gör mig varm i hjärtat att känna din glädje!
Trevlig söndag! Eval8

Mamma C sa...

Det är ju verkligen full pott.
Så härligt att du fick din lägenhet som du stått i kö för i så många år.
Ha en skön söndag nu i din fina oas på balkongen.
Kram Carin

lisashus sa...

Det gläder mej att du har det så härligt på din balkong numera. Vilken lyckträff ändå att du fick till det.
Det ser verkligen underbart ut med både ett glas rosé och blommande pioner och dessutom en god bok att läsa. Så perfekt!
Nu får vi hoppas att inte juli blir någon värmeplåga, utan mera normal i temperatur med lagom av allt!
kram
Lisa

Rosor och ruiner sa...

Låter härligt! Är så glad för din skull att du hittade den här lägenheten, så du slipper värmen som du hade i förra.

Här regnar det just nu, välbehövligt efter en riktigt varm vecka. Nu skall jag bara bestämma mig för vilken bok jag skall fortsätta med nu när första av fyra nyinköp är läst. Kärt bekymmer!
Kram Gunilla

Vit Hortensia sa...

Så mysigt med piondoft, rosé och en bra bok! Jag har inte alls ro att sitta och läsa just nu, men det kommer säkert om en månad eller så :-) Nu ska vi njuta av juli.....och den månaden får gärna gå lite långsammare än juni! Kram till dig!
Birgitta

Marie Karlsson sa...

Det var skönt att det vart lite svalare tyckte jag, man kan få känna att man får andas ut lite. Samt jag håller med att det är så som sommaren ska vara