De vita pelargonerna i mitt köksfönster är som finast just nu och jag är så stolt över dem! De två största är från förra året och har stått på samma plats hela vintern. Tog två skott av dem när jag planterade om dem och på så kort tid hänger de med i blomningen.
Det trivs tydligen här. Äppelträdet utanför har börjat skugga dem från alltför heta solstrålar.
Det har börjat blomma nu. Inte så många blommor men fler än förra året ändå. Kan inte se mig mätt på dem.
Inte på de här heller.
Ja, den här tiden vill man stoppa. Nu njuter vi av sköna maj!
8 kommentarer:
Det är fint med vita pelargoner. Jag tog också två skott av en som jag köpte i fjol. Dom blommar inte ännu. Sen äppelblom, det är ju bara himmelskt vackert. Kraaam Pia
Verkligen vackert i ditt köksfönster.
Det är den vackraste årstiden där hemma i Sverige nu.
Ha en fin dag.
Kram
Så fina pelargoner. Vackert med äppelblom. Tycker också att detta är den vackraste tiden nu. Bara att njuta av allt grönt och vacker blomning.
Ha en fin onsdag.
Kram Tummelisa/Eva
Vackert både inne och ute hos dig!
Den finaste tiden är nu. Eval8
Så fint i ditt blommande fönster . . . också min favoritblomma på sommaren men har inte vågat plantera ut dem i lådorna än pga kalla nätter . . . men snart så!!! :-)
Ha en fin dag & Helg!
Kram
Så fint du har lyckats med dina pelargoner och de riktigt lyser upp i ditt köksfönster.
Du har verkligen tumme med pelargoner! Mina övervintrade har inte börjat blomma ännu, men hoppas snart på lite knoppar.
Ja, det är verkligen vackert ute nu och så mycket som blommar överallt. Maj är verkligen en härlig månad. Just idag har vi ett tacksamt regn med solglimtar.
Kram
Lisa
Verkligen så vackert när fruktträden blommar och du verkar kunna pelargoner! Så himla fint med alla de där vita bulliga pelargonerna i ditt fönster.
Önskar dig en solig och fin pingsthelg! Kramar
Birgitta
Äppelblom är en av de vackraste blommorna i träd! Och vilka fina pelargoner, du har gröna fingrar du!
Kram o trevlig pingst!
Gunilla
Skicka en kommentar