29 augusti 2014

Nu blommar den!


På en av loppisarna i somras köpte jag ett litet skott av en växt som jag aldrig tidigare stött på. Nu blommar den för andra gången, min Chirita ´Kazu´. Nu blev den inte rosa som det påstods men den blå är nog så söt!


Chiritan är troligen släkt med Saintpaulan, man ser det på bladen som är lika ludna men spetsigare. Visst är den fin?


Här i min läshörna står den inte annat än för att bli fotograferad. Köksfönstret mot norr är dess rätta plats. Här kan du läsa mer om den.

Solen skiner, det är varmt mitt på dagen och sensommaren har puttat tillbaka hösten! Nu passar vi på att njuta, eller hur? Ha det så gott!

15 kommentarer:

Ezter sa...

Vilken fin blomma! Jättesöt!

Merja sa...

Så söt!

lisashus sa...

Vilken jättesöt blommar och vilken vacker kruka!

Ja, nu gäller det att njuta av sensommaren!
Ha en jätteskön helg!
Kram
Lisa

Lena sa...

Åh, så vacker blomma! Har aldrig sett den förr.
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram Lena

Skaparglädje sa...

Jättefin!
Trevlig Helg!

Rost och rädisor sa...

Den var ju otroligt söt! Och så måste jag säga att jag gillar svarta skivat mot trärent. Du har det så mysigt överallt.
Kram Anette

Villa Ryttarängen sa...

Jättefin liten blomma. Nu vill man ha lite inneblommor att njuta av eller så får man måla av dem. Fniss! Kraaam Pia

Vardag och flärd sa...

Åh, du har en chirita, den är så rar, man blir så ömsint när man ser den!
Ja, lite tillbakaputtad är hösten, men det är så kallt på kvällar och nätter. Hoppas inte frosten kommer för tidigt så allt vackert försvinner - jag älskar långa, vackra höstar.
Ha en riktigt solig och härlig helg, vännen!
Kramar Eva

Steekjes en Stygn sa...

Så söt den är.
Även här skiner solen. Det blåser mycket men det gör inget. Bara inte regn men sol.
Ha en skön helg
Anje

Mycket annat & lite betong sa...

Söt och ny för mig!
Oj, vilken fin dörr din dotter har. Lagom sliten och vacker färg.
Jag har också min gamla slitna nalle kvar. Sådana kan man inte göra sig av med.
Solen skiner här också men alldeles nyss kom en rejäl regnskur.

Kram Agneta

Willy sa...

What a lovely flower.
have a nice weekend,

G:a Affären sa...

Men vilken fin! Det är en helt ny bekantskap för mig, och så bra att det finns blommor som trivs i norrfönster.

Kramar
Cia

Eleonora sa...

Ljuvlig liten blomma - underbar färg. Du har verkligen gröna fingrar - det har jag minsann sett!

Hösten är så där sval och klar och jag njuter. Bloggen har fått vila länge, men snart kommer den igång igen. Jag har läst hos dig men inte kommit mig för att kommentera - skamligt va?

Kommer snart tillbaka med litet feedback till dina inlägg.
Kram söta vän från
Eleonora

Fågel Blå sa...

ÅÅÅÅÅÅh den var vacker vilken fin färg,
tusen tack för din kommentar, blir så glad skall du veta!
Fin Helg till dej
Kram Kathrine

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så sart og nydelig blomst da , jeg synes fargen er fin jeg ! Jeg skjønner ikke , jeg har ikke sett disse innleggene dine før nå jeg , men koselig at jeg ser de nå . Klem