31 juli 2015

Köksmatta i gåsöga


Är så glad över min nya köksmatta som jag av en händelse ramlade över på Rusta häromdagen. Nedsatt var den också... till 299 kronor! Den är menad till uterum tror jag men det bryr jag mig inte om.


Tycker om mönstret med gåsöga och mattan ser inte billig ut alls, kan se att den passar i många rum.


Har haft svårt att hitta en passande köksmatta men med sina sandbeige inslag passar den bra på mitt bruna (fula) golv. Mattan fanns i en större storlek också med pris jag inte minns.

Sista dagen i juli... nu välkomnar vi sköna sommaraugusti!

14 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

God morgon! Ja den var jättefin och vilket bra pris. Kraaam Pia

lisashus sa...

Men oj, så snygg den är! Vilken tur du har med nedsatt pris också. Ja, Rusta har ibland riktigt snygga saker. Den passar ju perfekt i ditt kök till dina fina, vita möbler!

När det gäller telefonen, så var min "gamla" också ca 2 år, men jag lyckades aldrig bli vän med den, dessutom tog den bedrövliga bilder, så dålig kvalitét.
Två år, betyder visst "gammalt" i teknikvärlden!
Denna är mycket lättare och mer logisk, och jag har redan lärt mej ganska mycket, även om den är avancerad. Från Sony till Samsung alltså! Nåja, vi får väl de hur det går...!
En härlig fredag önskar jag dej!
Kramar
Lisa

Meta sa...

Tänk vilka fynd man kan göra på oväntade ställen. Dit går inte jag för ofta. Gåsögon är ett fint vävmönster på den tiden då jag vävde var det mycket sånt minns jag.Det gillar jag. Trot eller ej men nu lyser solen här.
Ha det gott
och njut din matta
Kram Meta

Ezter sa...

Så bra :) Hur fin som helst!

Rosor och ruiner sa...

Den var jättefin, passade bra där!
Har precis kikat tillbaka i din blogg, ser att jag missade när Maja badat! Katter är väl för roliga, och personliga! Ingen av mina har drattat i, men nog är de där på kanten när man är i badrummet. Men jag tror nog ingen skulle gilla när det kom så där mycket vatten! hihi, det såg riktigt skoj ut!

Ha det bra och trevlig helg!
Kram Gunilla

Isas Trädgård sa...

Vilket kap - jättesnygg och passar så bra hos dig !
Ha det så gott !
kram/Isa

Vardag och flärd sa...

Ha ha, nu hade vi inlägg om mattor båda två! Din matta tycker jag var riktigt fin, den skulle passa under vårt matbord i stugan. Vi behöver en matta där för att spara trägolvet som bara såpskuras och med tre småttingar blir det kladdigt på golvet. Annars är det trasmattor som gäller och min nyinköpta ska jag ha vid diskbänk och spis, det är trivsamt.
Eva-Mari, jag hoppas du får en fin helg!
Kramar Eva

Loppisälskare sa...

Ursnyggt! Passar jättebra hos dig. Alltid kul med lite nytt. Fick nya Jotexkatalogen i dag och där fanns många snygga mattor.
Ha en fin helg!
Kram / RosMarie

House and Garden by Bia sa...

Tycker den var snygg !!...jag har också köpt två gråa mattor på Rusta nu i vår när vi renoverade vardagsrummet och köpte ny soffa och då passade vi på att köpa nya mattor också...har visat dom på bloggen...är väldigt nöjd med dom. Rusta har mycket snyggt tycker jag och jag har köpt mycket grejer där som jag är supernöjd med ;))...hoppas bara inte Maja börjar vässa klorna på nya mattan...min siames brukar vässa klorna på mattor...men peppar hon har inte börjat på nya mattorna...ännu...
Här skiner solen idag så nu skall jag snart ut ;))
Trevlig helg!
Bia

Helena sa...

Så fin matta! Underbar färg och mönstret likaså. Jag förstår att du är jättenöjd. Det blev mycket fint tillsammans med bordet. Fin lördag till dig!/Kram

MårsArt sa...

En likadan matta har ett av barnbarnen i sitt rum. Jättefin! Man kan göra riktiga fynd på Rusta ibland!
Nu är augusti här med sol...eller hur...
Kram
Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Perfekt! Passar ju bara så perfekt! Det är roligt när man hittar något som man känner att det här, det blir bra! Och är det dessutom nedsatt pris då är det ännu bättre. Väldigt fina färger och jag tycker inte ditt golv är fult alls. Jag tycker om när det är mönstrat så att det är lite förlåtande med allt som kommer på golvet.....
Agneta kram

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin ..passar ju jättebra inne
kram Rosa

G:a Affären sa...

Ännu en gång blir jag överraskad vad som finns på Rusta, så snygg matta! Verkligen fin och till ett bra pris. Och så fräscht med blått. Nästa gång jag ser en butik ska jag absolut besöka den, tycker så många i bloggvärlden gör fina fynd därifrån.

Ha det gott!
Kramar /Cia