27 december 2018

Är den där julen över nu?


Kurr och hej. Iris här. Det där med jul, hör ni. Matte verkar gilla den har jag märkt. Hon spelar julmusik och knäcker nötter, det osar tända ljus och hyacinter överallt. Lite väl mycket om nån frågar mig.


Jag fick en julklapp också. Nån konstig mat i gelé. Hm... har hon inte fattat att jag bara vill ha min vanliga mat?  Men jag slickade lite på den för man vill ju vara artig. Nej, tacka vet jag rejäla och knapriga kulor.


Jag slapp i alla fall röd rosett som jag sett andra katter blivit påtvingade. Men det var nog bara för att matte inte hade nåt lagom långt leksandsband... hon knyter ju i såna överallt. Tack och lov verkar den värsta hysterin lagt sig nu.


Jag återgår till det jag gillar bäst.


Tack för mig för denna gång! Over and out.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste Iris! Du är så klok som låter din matte hållas
med allt sitt "juleri". Hon blir uppenbarligen
glad och nöjd av detta och hon gläder likasinnade med sin blogg!
Gott Nytt År till er båda!
Med vänlig hälsning Jejja

Villa Ryttarängen sa...

Söta och kloka Iris. Kraaaam Pia

Vit Hortensia sa...

Fina missen din med sina vackra blå ögon. Man smälter som smör i solsken och får ett brett leende i ansiktet när man läser det du skriver :-)
Ja, nu är julen över för den här gången......ett nytt år väntar runt hörnet!
Allt gott till dig!
Kram Birgitta

Christina Mari sa...

For en vakker katt. og de øynene altså !

Klem Christina

MirandaMaräng sa...

Sötaste Iris. . . förstår att du är trött på de konstiga dofterna och alla röda band som hänger o slänger överallt!
Men tiden går fort och snart är det vardag igen o allt går tillbaka till det normala som små kissar vill ha det! :-)
Godast är så klart de små bruna knapriga. . hälsar Felicia! :-)
Trevlig torsdag till er båda!
Kramar

Eva-Lotta sa...

Jag håller med dig Iris! Skönt det är över!

lisashus sa...

Sötaste lilla Irisen, hon är klok hon och hon vet vad hon vill, verkar det som! Ja, snart är allt över, tack och lov säjer jag också!
Jag gör som du - sover mest! Hälsa din fina matte!
Nosgos
från
Lisa

Bettys beundran sa...

Låter som att du och vackra katten har det bra även om vissa tycker att det är lite mycket av vissa saker och dofter.

annika sa...

Katter är kloka djur har jag hört 🐈🐱
Ha det fortsatt gott och skönt
Kram från annika

Herr Nilssons Fru sa...

Ja oavsett vad man får så får man väl hålla masken...
Du är en vacker katt :)
Gott nytt år

Kramiz